پنج شنبه, اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۳

اصلاح دستور العمل ها برای حضور تعاون در بورس ضروری است

تعاون در بورس

درگاهی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، اسماعیل درگاهی مدیر پذیرش بورس، در نشست خبری در خصوص آخرین وضعیت پذیرش شرکت ها و اوراق بهادار، از آمادگی ۹ شرکت برای عرضه اولیه در بورس خبر داد.

وی گزارش مبسوطی از وضعیت پذیرش ها در بورس تهران ارائه کرد و در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت تعاونی ها برای ورود به بازار سرمایه ابراز داشت: برای حضور بخش تعاون در بازار سرمایه نشست های متعددی برگزار شده، در این خصوص اتاق تعاون ایران نیز پیشنهاداتی ارائه کرده است البته برای حضور تعاونی ها در بورس باید تمهیدات خاصی اندیشیده شود.

وی ادامه داد: مباحثی نظیر عضویت، سهامی عام و برخی مباحث راهبردی این بخش تفاوت هایی با شرکت های بورسی دارند که این مهم نیاز  به بررسی های تخصصی را بیشتر می کند.

مدیر پذیرش بورس با اشاره به توانمندی های بخش تعاون اذعان داشت: با جلساتی که با بخش تعاون برگزار شده است، توانمندی های بخش را دانستیم و در حال حاضر درخواست های قابل توجهی برای حضور در بورس از جانب تعاونی ها مطرح شده است.

بر این اساس شرکت‌های مینو، ترانسفورماتور توزیع زنگان ، فولاد جنوب کیش، تامین سرمایه امید، شرکت مادر تخصصی و مالی سینا، شرکت توسعه نیروگاهی جهرم که از سال قبل درج شده اند، در نوبت عرضه اولیه هستند.

وی گفت: همچنین سه شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا با سرمایه ٢٠٠ میلیارد تومانی، بین الملل ساختمان و صنعت ملی با سرمایه ٩٠ میلیارد تومانی و شفا دارو با سرمایه ١١٧ میلیارد و ٩٠٠ میلیون تومانی در سال جاری درج نماد شده اند که انتظار می رود نیمه دوم امسال در بورس عرضه اولیه شوند.

درج دیدگاه