جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

تلاش دولت بر رفع فقر مطلق و توسعه اشتغال متمرکز است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تلاش دولت تدبیر و امید با تبعیت از ایده «توانمندسازی برای مقابله با فقر»، بر رفع فقر مطلق و توسعه اشتغال متمرکز است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تلاش دولت تدبیر و امید با تبعیت از ایده «توانمندسازی برای مقابله با فقر»، بر رفع فقر مطلق و توسعه اشتغال متمرکز است.

به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا یوسفی روز سه شنبه در شورای هماهنگی دستگاههای استانی تابعه وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی افزود: کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش امنیت شغلی و توسعه اشتغال برای زنان از جمله اولویت های دستگاههای تابعه وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع صندوق‌های بازنشستگی و فقدان پایداری مالی آنها اشاره کرد و ادامه داد: بنگاه‌داری در صندوق‌های بازنشستگی همواره مورد انتقاد بوده و باعث عدم شفافیت ‌های بسیار شده است از اینرو برنامه مدونی برای جهت‌ دهی از بنگاه‌داری این صندوق ها به سمت سهام داری و اصلاح وضعیت اقتصادی آنها برای تقویت اقتصاد مقاومتی در دستور کار است.

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت بخش تعاون اشاره کرد و گفت: بخش تعاون، منطقی ‌ترین و بنیادی ‌ترین راه ‌حل استقرار عدالت و نجات ‌بخش کشور از لحاظ اقتصادی در شرایط امروزی و کاهش وابستگی به منابع نفتی است.

وی با بیان اینکه بر اساس اصل ۴۴، سهم بخش تعاونی باید در اقتصاد کشور به ۲۵ درصد برسد، اظهار داشت: این در حالی است که در شرایط حاضر تعاونی‌های کشور حداکثر ۵ درصد از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای توسعه بخش تعاون، تقویت اتاق تعاون به عنوان پارلمان بخش تعاون، کمک به احیا تعاونی های راکد و متوقف، ترویج فرهنگ و دانش تعاون از طریق نیازسنجی و اجرای برنامه‌های آموزشی و گسترش نقش حوزه تعاون در بخش اشتغال از برنامه های عمده در استان است.

به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در زمان حاضر از چهار هزار و ۴۲۰ شرکت تعاونی ثبت شده در این استان، یکهزار و ۱۰۶شرکت فعال هستند.

درج دیدگاه