شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

عضو هیات علمی دانشکده پست و مخابرات:

ثبت تعاونی دانش‌بنیان در حوزه مخابرات

دانشکده پست و مخابرات
دانشکده پست و مخابرات

عضو هیات علمی دانشکده پست و مخابرات، با بیان اینکه دانشکده علمی‌کاربردی پست و مخابرات به دنبال ثبت شرکت تعاونی دانش‌بنیان است، تصریح کرد: پروژه پایش و‌ سلامت‌سنجی فیبرنوری در سه بخش بررسی‌های قبل از نصب، حین نصب و پایش دوره‌ای بعد از نصب و نیز عیب‌یابی زیردریایی از دیگر‌ پروژه‌های انجام شده توسط دانشکده مخابرات است که به‌رغم تاکید مکرر وزیر ارتباطات مبنی بر استفاده از تولید داخل، اراده‌ای جهت بهره‌گیری از این پروژه تاکنون مشاهده نشده است.

محمدرضا هدایتی با اشاره به شعار سال جاری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، بر ظرفیت بالای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اشتغال‌زایی تاکید کرد و گفت: ۷۵ درصد مشاغل آینده دنیا در حوزه ICT خواهند بود، که با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناسب می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود این بخش، موجب تحول در زمینه اشتغال شد.

هدایتی ضمن معرفی اقدامات صورت گرفته درخصوص ایجاد اشتغال در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بیان کرد: حوزه توریسم و صنایع‌دستی ظرفیت بسیار بالایی جهت ایجاد اشتغال دارند که در این خصوص با طراحی اپلیکیشن هوشمند جامع توریسم با قابلیت معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران به گردشگران خارجی و تضمین سفر امن و بی‌مخاطره، توانستیم بیش از ۵۰۰ شغل ایجاد کنیم.

این عضو هیات علمی دانشکده پست و مخابرات، اظهار کرد: در صورت حمایت و معرفی بیشتر به جامعه هدف، امکان گسترش خدمت‌رسانی در سراسر کشور و اشتغال‌زایی بیشتر نیز فراهم می‌شود و ایجاد مراکز آموزش کارآفرینی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: به عنوان پایلوت این پروژه، در تابستان امسال، نخستین خانه کارآفرین فناوری اطلاعات و ارتباطات را در منطقه دربند تهران راه‌اندازی می‌کنیم.

عضو هیات علمی دانشکده پست و مخابرات به نقل از خبرگزاری مهر عنوان کرد: تولید انبوه ربات‌های آموزشی برای مدارس و دبیرستان‌ها توسط دانشجویان از دیگر پروژه‌هایی است که توسط دانشجویان انجام می‌شود. با توجه به تعطیلات تابستانی پیش‌رو، ربات‌های آموزشی گزینه مناسبی برای گروه‌های مختلف سنی است تا همزمان همراه با بازی، در زمینه علم الکترونیک دانش کسب کنند.

 

درج دیدگاه