سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

حداقل و حداکثر دوره پرداخت بیمه بیکاری چقدر است؟

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توجه ویژه به توانمندسازی مقرری بگیران بیمه بیکاری از طریق معرفی به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای کسب مهارت و ارتقاء مهارت برای دستیابی به اشتغال جدید و خود اشتغالی توسط مقرری بگیران از اهداف این وزارتخانه در حوزه […]

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توجه ویژه به توانمندسازی مقرری بگیران بیمه بیکاری از طریق معرفی به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای کسب مهارت و ارتقاء مهارت برای دستیابی به اشتغال جدید و خود اشتغالی توسط مقرری بگیران از اهداف این وزارتخانه در حوزه بیمه بیکاری است.

به گزارش تعاون آنلاین؛ کریم یاوری در همایش مدیران و کارشناسان حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری سیستان و بلوچستان در چابهار با تاکید بر این مطلب افزود: بیمه بیکاری در واقع یک بسته حمایت اجتماعی است که در آن تامین اجتماعی با دریافت حق بیمه مقرر، به بیمه شدگان مشمول قانون کار که بدون میل و اراده از کار بیکار می شود بیمه بیکاری پرداخت می کند.

وی شرایط پرداخت مقرری بیمه بیکاری را برای کارگران متاهل حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه و برای کارگران مجرد حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه بیان کرد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تعداد افراد تحت پوشش بیمه ای در کل کشور ۴۳ میلیون نفر است، گفت: حدود ۲۲۷ هزار نفر هم مقرری بیمه بیکاری در کشور دریافت می کنند.

یاوری سرانه آموزش برای هر مقرری بگیر را ۲۴۰ هزار تومان در هر ماه اعلام کرد و افزود: این مبلغ از حساب صندوق بیمه بیکاری پرداخت می شود.

وی همچنین از معرفی  ۲۳ هزار نفر به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی و بازآموزی و تجدید مهارت خبر داد.

نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور با اشاره به اینکه  شناسایی، رصد، پیگیری و رسیدگی مشکلات بنگاه­های اقتصادی را در زمره اهداف اصلی و اولویت دار به شمار می روند، گفت:  در سال ۱۳۹۶ بنگاه های اقتصادی مشکل دار به منظور تثبیت اشتغال و بهینه کردن خطوط تولید، حدود ۱۸ هزار میلیارد تسهیلات دریافت کردند.

گفتنی است به منظور توانمندسازی، دانش افزایی و کارآمدی برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به جامعه هدف تولید کنندگان، کارگران و کارفرمایان، کارگاه آموزشی با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی و با حضور مدیران و کارشناسان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و فنی و حرفه ای حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری استان، به مدت دو روز در چابهار برگزار شد.

درج دیدگاه