جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

حسینی: الزامات افزایش سهم تعاون از اقتصاد بررسی شود

جامعه تعاون

تبیین ماهیت بخش تعاون در اقتصاد می تواند گسترش فعالیت در این حوزه را موجب شود. سید حمید حسینی  کارشناس اقتصادی و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین افزود: بررسی ها نشان می دهد بخش تعاون هنوزبا مشکلاتی در تبیین ماهیت روبروست و لازم است ماهیت کار […]

تبیین ماهیت بخش تعاون در اقتصاد می تواند گسترش فعالیت در این حوزه را موجب شود.

سید حمید حسینی  کارشناس اقتصادی و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین افزود: بررسی ها نشان می دهد بخش تعاون هنوزبا مشکلاتی در تبیین ماهیت روبروست و لازم است ماهیت کار در این حوزه روشن تر شود .

او با اشاره به اینکه تقویت بخش تعاون ضرورتی انکارناپذیر برای توسعه این بخش از اقتصاد است، اضافه کرد: در قانون اساسی نیز سه بخش برای اقتصاد مشخص شده است، تعاونی، خصوصی و دولتی اما می بینیم بخش تعاون متناسب با سایر بخش ها توسعه نیافته و ضرورت دارد که برنامه ای برای رشد و توسعه این بخش اندیشیده شود .

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه سیاستگذاری ها در این بخش می تواند زمینه را مهیای شکوفایی این حوزه نماید، ادامه داد: برای این اقدام لازم است حتما شرایط را برای رونق این بخش فراهم کنیم، از یک سو بهبود فضای کسب و کار به طور کلی می تواند زمینه را برای فعالیت همه بخش ها و خصوصا رونق بخش تعاون فراهم کند.

او با تاکید بر اینکه انگیزه ها برای توسعه بخش تعاون هنوز بالا نیست، این وضعیت را ناشی از عدم تعریف ماهیت بخش تعاون و همچنین در نظر گرفتن قابلیت های این بخش دانست .

به گفته وی لازم است کارشناسان و نمایندگان مجلس آسیب شناسی این بخش را در دستور کار قرار دهند تا روشن شود شیوه های توسعه این بخش چیست و چه راهکارهایی باید به کار گرفته شود . وی هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون را پایین تر از سایر حوزه ها دانست و تاکید کرد: ایران می تواند با دقت در این وضعیت ، رفع بیکاری را هدف قرار داده و شرایطی را برای توسعه و رونق این بخش فراهم نماید .

این فعال اقتصادی گفت: شرکت های تعاونی رد بسیاری از حوزه های صنعتی مانند کشاورزی، معدن، پوشاک و … فعال هستند و اتفاقا وضعیت آنها نشان می دهد امکان ورود به این بخش وجود دارد اما به هر حال با یک بررسی دقیق و کارشناسانه می توان شرایط را رصد کرد و خلاءهای قانونی را نیز از میان برداشت .

درج دیدگاه