جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

خانه های تعاونی استنفورد

خانه تعاونی استنفورد داستان تعاون
خانه تعاونی استنفورد داستان تعاون

زندگی مشترک به سبک تعاونی در طول ۴۱ سال گذشته همواره بخشی جدایی ناپذیر از سیستم خوابگاهی دانشگاه استنفورد و نیز زندگی من در طول ۴ سال گذشته بوده است و معنای تعاونی در ذهن من همواره با این شیوه ی زندگی تداعی می گردد. زندگی تعاونی برای من نه تنها به معنای به اشتراک […]

زندگی مشترک به سبک تعاونی در طول ۴۱ سال گذشته همواره بخشی جدایی ناپذیر از سیستم خوابگاهی دانشگاه استنفورد و نیز زندگی من در طول ۴ سال گذشته بوده است و معنای تعاونی در ذهن من همواره با این شیوه ی زندگی تداعی می گردد. زندگی تعاونی برای من نه تنها به معنای به اشتراک گذاردن مالکیت و مسئولیت ساختمان محل زندگی، اثاثیه و تجهیزات و نگهداری از آنها است، بلکه به معنای سهیم شدن در سلامت جامعه نیز می باشد. ما صرفاً بر حسب تصادف، قرارداد از پیش تعیین شده و یا اجبار مجاورت فیزیکی زندگی با یکدیگر در ارتباط نیستیم، بلکه به این دلیل که خواهان ایجاد و تحقق جامعه ای پیشرفته از طریق تلاش و اقدام فردی هستیم، به یکدیگر مرتبطیم. تلاش و اقدامی که به دنبال ایجاد لذت ناشی از روابط عمیق و قابل اعتماد با دوستانی که با آنها زندگی می کنیم، ارزش بیشتری می یابد.

آنچه که ما در اینجا هستیم، افرادی مسئولیت پذیر از نظر اجتماعی، دارای ثبات فکری و کمی هم ضد فرهنگی، ثابت می کند که زندگی کردن به شیوه ای که هم برای دنیا و هم برای ساکنانش خوشایند و سودمند باشد، امکان پذیر است. این موضوع که در کجا به سر می برید اهمیتی ندارد، شما در هر کجا که باشید در نوعی زندگی به سبک تعاونی و لذت های ناشی از آن سهیم هستید.

خانه تعاونی استنفورد داستان تعاون

زندگی روزمره این احساس و باور را در ما ایجاد می کند که دلسوزی و سازش از خانه و زندگی گروهی آغاز می شود و گوش دادن فعال و تصمیم گیری به اتفاق آرا، نوید تغییر در جهان احاطه شده با ایدئولوژی ها، خشک اندیشی و تعصب را می دهد. ما شخصی ترین و مهمترین بخش های زندگی مان را با کسانی که با آنها زندگی می کنیم در میان می گذاریم،  تصمیم گیری در این مورد که افراد کجا می خوابند، چه غذایی می خورند، چه می کنند و یا پی بردن به عقاید شخصی دیگران، همه بخشی از صریح بودن و صداقت داشتن شما با دیگران درباره ی نیازهایتان است که مسئولیت یافتن راه حل های خلاقانه برای پاسخگویی به نیازهای شما را بر دوش دیگران می گذارد. ما همه به یک اندازه نقشی مهم را در جامعه ایفا می کنیم و در مجموع همه ی ما خواستار زندگی به شیوه ی تعاونی و دوستانه ای هستیم که می دانیم در غیاب آن هم ما و هم دنیا وضعیت غم انگیزی خواهد داشت.

منبع: https://rde.stanford.edu/studenthousing

درج دیدگاه