پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

کمتر از ۱۲ ساعت گندم مازاد کشاورزان را می‌خریم

خرید تضمینی گندم خرمشهر خوزستان

از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۳ هزار و ۵۸۹ تن گندم از سطح ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی غرب کارون برداشت شده است. خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.

رئیس اداره تعاون روستایی خرمشهر گفت: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون ۱۱ هزار و ۴۹۸ تن گندم مازاد بر نیازکشاورزان خرمشهر با اعتباری بالغ بر ۱۹۷ میلیارد و ۹۸۶ میلیون و ۴۷۳ هزار ریال خریداری شد.

به گزارش تعاون آنلاین، عباس دریساوی مدت زمان پرداخت پول خرید گندم به کشاورزان خرمشهری را کمتر از ۱۲ ساعت بیان کرد و گفت: امسال گندم درجه یک به نرخ هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۲۵۵ ریال از کشاورزان خریداری و پس از خرید به کارخانه‌های آرد خرمشهر و اصفهان منتقل می‌شود.

کشاورزان چگونه محصول مازاد خود را به دولت می‌فروشند/ مطالبات گندمکاران کمتر از ۴۸ ساعت پرداخت می‌شود

وی میزان گندم خریداری شده از کشاورزان خرمشهری در سال گذشته را ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خرمشهری خریداری شود که در مقایسه با سال گذشته پنج درصد افزایش خواهد داشت.

دریساوی از خرید گندم برای نخستین بار از کشاورزان شلمچه خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار بعد از ۴۰ سال ۲ هزار تن گندم از کشاورزان شلمچه خریداری شد.

رئیس اداره تعاون روستایی خرمشهر خرید ۴۰۰ تن دانه کلزا از کشاورزان خرمشهری را یادآور شد و گفت: از ابتدای فصل خرید کلزا تاکنون بیش از ۴۰۰ تن کلزا از کشاورزان خرمشهر خریداری و تمام این محصول به کارخانجات روغن کشی در کرمانشاه انتقال داده شد.

دریساوی کمبود انبار را از مشکلات تعاون روستایی خرمشهر عنوان کرد و گفت: انبار مسقف تعاون روستایی خرمشهر دارای ظرفیت ۲ هزار تنی است و نیاز است که ظرفیت انبارهای گندم در خرمشهر افزایش یابد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در اراضی غرب کارون و شلمچه در سالهای آتی نیاز به افزایش ظرفیت انبارهای مسقف با ظرفیت ۳۰ هزار تن است و در این رابطه دولت نسبت به توسعه انبارها اقدام لازم را انجام دهد.

 

 

 

درج دیدگاه