شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

رفع محدودیت‌ مالکیت در تعاونی‌های سهامی عام در بورس

شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار
شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار

تعاون آنلاین- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست رونمایی از اساسنامه جدید تعاونی‌های سهامی عام که در اتاق تعاون ایران برگزار شد از رفع محدودیت‌ها برای درصد مالکیت شرکت‌های حقوقی در تعاونی‌ها خبر داد و گفت: از این پس امکان ارتقای تعاونی‌ها در بازارهای برتر بورس وجود دارد. به گزارش خبرنگار تعاون آنلاین، […]

تعاون آنلاین- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست رونمایی از اساسنامه جدید تعاونی‌های سهامی عام که در اتاق تعاون ایران برگزار شد از رفع محدودیت‌ها برای درصد مالکیت شرکت‌های حقوقی در تعاونی‌ها خبر داد و گفت: از این پس امکان ارتقای تعاونی‌ها در بازارهای برتر بورس وجود دارد.
به گزارش خبرنگار تعاون آنلاین، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست رونمایی از اساسنامه جدید تعاونی‌های سهامی عام برای تسهیل ورود به بازار سهام اظهار داشت: بخش تعاون کشور برای مردمی کردن اقتصاد و افزایش مشارکت مردمی نقش موثر دارد و مزیت‌های فراوانی برای ایجاد فضای سالم کسب و کار فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه در دنیا هم شرکت‌های تعاونی در تمام رشته‌های صنعتی، خدماتی، کشاورزی و تجارت فعالیت‌‌های جدی دارند، گفت: با اساسنامه جدید تعاونی‌های سهامی عام، مشکلات و محدودیت‌های پذیرش تعاونی‌ها در بازارهای اصلی سهام برداشته شده و شاهد معاملات پررونق آنان در آینده خواهیم بود.
محمدی خاطرنشان کرد: ورود تعاونی‌های سهامی عام مقدمه‌ای برای ورود سایر شرکت‌های تعاونی به بازار سهام خواهد بود و سازمان بورس نیز هر نوع همکاری و کمکی برای ارتقای بخش تعاون در اقتصاد کشور با ابزارهای جدید تأمین مالی خواهد کرد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به شرکت‌های حقوقی و حقیقی بر اساس میزان سهام مالک تعاونی‌های سهامی عام خواهند بود و محدودیت‌های گذشته درباره تعداد اعضا به دفتر مالکیت برداشته شده است و در این باره سقفی برای مالکیت شرکت‌های حقوقی و حقیقی در دارایی‌هایشان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: با این اقدام جدید، نقدشوندگی شرکت های تعاونی افزایش یافته چرا که یکی از رسالت‌های سازمان بورس و شرکت‌ها ایجاد شرایط و زمینه‌های نقد شوندگی شرکت ها در بازار است.

درج دیدگاه