یکشنبه, اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

رونمایی از ۴۴ هزار میلیارد تومان مشارکت مردمی در بخش تعاون

  به گزارش پایگاه خبری تعاون آنلاین،صبح امروز مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در آستانه هفته تعاون در یک نشست خبری با حضور نمایندگتان رسانه ها  که در مجموعه شهدای انقلاب(سرچشمه)تهران برگزار شد به تشریح برنامه های معاونت امور تعاون در این هفته پرداخت. وی در بخشی از این نشست […]

 

به گزارش پایگاه خبری تعاون آنلاین،صبح امروز مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در آستانه هفته تعاون در یک نشست خبری با حضور نمایندگتان رسانه ها  که در مجموعه شهدای انقلاب(سرچشمه)تهران برگزار شد به تشریح برنامه های معاونت امور تعاون در این هفته پرداخت.

وی در بخشی از این نشست خبری با اشاره به ماهیت مردمی بودن اقتصاد بخش تعاون به رونمایی از ۴۴ هزار میلیارد تومان مشارکت مردمی در هفته تعاون پرداخت و افزود این میزان مشارکت مردمی در طی هفت ماه محقق شده است و یک رشد هشت برابری نسبت به سالهای گذشته را در این زمینه شاهدیم.

مسکنی همچنین از رونمایی هفت سرویس سامانه جامع هوشمند بخش تعاون در هفته تعاون در راستای ارائه خدمات شفاف به شهروندان و تعاونگران خبر داد.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بنا به گزارش گمرک در سال گذشته، بخش تعاون بیش از ۱.۵ میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشته که افزایش دوبرابری را نسبت به سایر بخش‌ها در امر صادرات نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تعاون آنلاین، مسکنی  به برخی اقدامات انجام گرفته در بخش تعاون در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: ازجمله این اقدامات برگزاری مجامع الکترونیکی تعاونی‌ها بود و سامانه ویکی تعاون که دانشنامه بخش تعاون است و تمام‌ پژوهشها، مقالات و رساله های بخش را شامل می شود راه اندازی کردیم. وی همچنین با اشاره به اینکه در کنار فعالیت های اقتصادی در حوزه تعاون در حوزه علمی این بخش نیز برای رشته کارشناسی ارشد بخش تعاون و دکترا  از شورای عالی گسترش مجوز گرفتیم که در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران تدریس می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت ۳۱ همت تسهیلات به بخش تعاون توسط ۲۴ بانک در سال گذشته انتقاد کرد و گفت:  علیرغم آنکه پرداخت تسهیلات به بخش تعاون مورد تاکید واقع شده است اما بانکها به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند.

وی گفت: رییس جمهور در جلسه شورای عالی اشتغال بر این موضوع تاکید کردند و مصوب شد که ۲۵ درصد تسهیلات به بخش تعاون اختصاص یابد که خوشبختانه امروز توسط شورای برنامه ریزی استانها در حال تخصیص است.

درج دیدگاه