شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

سهم اردبیل از طرح توسعه ملی مشاغل خانگی ۲هزار نفر است

مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار اردبیل

از سال گذشته در راستای تغییر ماهیت، مشاغل خانگی الگوی نوین مشاغل خانگی توسط وزارت کار با همکاری جهاد دانشگاهی در حال اجراست که مخاطبان عمده این طرح در کشور زنان سرپرست خانوار است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: سهم اردبیل از محل طرح توانمندسازی و توسعه ملی مشاغل خانگی ۲هزار نفر است که سهم قابل توجهی می‌باشد.

به گزارش تعاون آنلاین، قاسم رحیمی اظهار کرد: از سال گذشته در راستای تغییر ماهیت، مشاغل خانگی الگوی نوین مشاغل خانگی توسط وزارت کار با همکاری جهاد دانشگاهی در حال اجراست که مخاطبان عمده این طرح در کشور زنان سرپرست خانوار است.

۲۱۱ تعاونی غیرفعال در اردبیل تعیین تکلیف شدند

وی با اشاره به اینکه سهم اردبیل در این طرح ۱۰۲ نفر بود، خاطرنشان کرد: ما موفق شدیم با افزایش بیش از پنج برابری بالغ بر ۵۰۰ نفر از بانوان را پوشش دهیم که حرکتی مناسب در راستای توانمندسازی شغلی بانوان منطقه بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به تلاش این اداره کل بر توانمندسازی مخاطبان از طریق پشتیبانی‌های مسئولان اشاره کرد و گفت: تلاش برای شناسایی و وصل این افراد به بازار در دستور کار قرار گرفت به طوری که اخیرا نیز برنامه جدیدی در قالب طرح توسعه ملی مشاغل خانگی با عقد تفاهمنامه‌ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی کشور در حال اجراست.

رحیمی بیان کرد: در این طرح با توجه به نیاز بازار مخاطبان را در انواع مشاغل خانگی توانمند کرده و محصولاتشان از طریق بازارهای ایجاد شده به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: در این طرح در کل کشور جامعه هدف ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر بود که ۲ هزار نفر نیز سهم استان اردبیل تعیین شده و ما در بحث توانمندسازی در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی افراد را با هدایت مناسب و راهنمایی صحیح به بازار کار استان معرفی می‌کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل مشاغل خانگی را دارای قابلیت اجرایی شدن در منازل اعلام کرد و گفت: این مشاغل شامل صنایع دستی، بسته‌بندی محصولات کشاورزی، فرش و گلیم و.. است که در این حوزه نیز با نیازسنجی انجام شده براساس قابلیت استان و ظرفیت موجود گروه‌های هدف معرفی شده و از طریق جهاد دانشگاهی به بازار وصل می‌شوند.

رحیمی طرح توسعه ملی مشاغل خانگی را یک طرح مثمرثمر در کشور اعلام و تصریح کرد: این طرح با توجه به نیاز و کشش بازار اجرایی می‌شود و امیدواریم در راستای توانمندسازی بانوان کشور به عنوان یک طرح موفق در کشور به ثمر برسد.

وی بیان کرد: سهم ۲هزار نفری استان اردبیل از این طرح در راستای اشتعال پایدار سهم قابل ملاحظه‌ای است که در سفر دکتر بیرجندی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد و طی مذاکره با مسئولان جهاد دانشگاهی این طرح به زودی در اردبیل کلید می‌خورد.

درج دیدگاه