سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

سهم استان قزوین از تسهیلات اشتغال چقدر است؟

به منظور اجرای دو طرح ” اشتغال فراگیر ” و ” اشتغال روستایی” سامانه‌ای مشترک به عنوان “کارا” راه‌اندازی شده که در دسترس سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در بیستمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان قزوین از آغاز پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به طرح های ثبت نام شده استان در سامانه کارآ خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین ، بیستمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان قزوین به ریاست معاون اقتصادی استاندار قزوین  و با حضوردکتر بابایی دبیر کار گروه اشتغال استان و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و بانکها در سالن جلسات استانداری قزوین  برگزار شد .

دکتر بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین  در این جلسه طی گزارشی گفت: به منظور اجرای دو طرح ” اشتغال فراگیر ” و ” اشتغال روستایی” سامانه‌ای مشترک به عنوان “کارا” راه‌اندازی شده که در دسترس سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار گرفته است.

وی افزود: آئین‌نامه اشتغال فراگیر را به تمام دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران ابلاغ کردیم تا نسبت به معرفی طرح‌ها شامل رسته کشاورزی، حوزه صنعت، صنایع دستی، صنایع غذایی و فرآوری محصولات کشاورزی، اقدام کرده و این طرح‌ها را به بانک‌ها معرفی کنند، البته اولویت پرداخت این تسهیلات شرکت‌های تعاونی و خصوصی، طرح‌های اولویت ‌دار مناطق روستایی می باشد و براساس تصمیم‌گیری شاغلین ادارات و دستگاه‌های مختلف در ارائه و بهره‌مندی از این تسهیلات ممنوع هستند و با شناسایی و بررسی دقیق طرح‌ها و متقاضیان بیکار معرفی افراد متقاضی به بانک‌ها انجام می‌شود.

مسعود بابایی گفت: شاخص محرومیت مناطق روستایی را در کنار سهم بیکاری هر منطقه از عوامل و عناصر اصلی در معرفی و بررسی طرح‌های روستایی برای بهره‌مندی از این تسهیلات می باشد و قرار شده است با ارائه طرح از سوی متقاضیان به دستگاه‌های بخشی ثبت این طرح‌ها در سامانه و ارائه کد رهگیری به همت دستگاه بخشی انجام شده تا با بررسی‌های دقیق مجوز لازم برای معرفی طرح‌ها به بانک‌های عامل انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش اشتغال فراگیر علاوه بر بحث مداخلات توسعه‌ای ارائه تسهیلات همراه با یارانه نیز در نظر گرفته شده است، گفت: در طرح اشتغال روستایی تسهیلات یارانه ای مناسبی پیش بینی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین  با بیان اینکه تسهیلات توسعه اشتغال روستایی سه دسته است که نوع نخست آن برای شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر و نواحی صنعتی است، اضافه کرد: این بخش از تسهیلات گیرندگان مشمول سود ۱۰ درصدی  شده و  برای مناطق روستایی معمولی نیز نرخ سود ۶ درصدی و برای مناطق روستایی و عشایری مرزی نرخ سود ۴ درصدی در نظر گرفته شده است.

وی سهم استان را در قالب رسته‌های منتخب شغلی ۸ هزار و ۵۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: همچنین سهم استان از محل صندوق توسعه ملی ۲۶۳ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است که ۳۰ درصد آن به صورت متمرکز و براساس عملکرد استان‌ها تخصیص پیدا خواهد کرد.

درج دیدگاه