یکشنبه, اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

سهم قشم در ایجاد اشتغال چقدر است؟

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۲ هزار و ۱۷۹ شغل ظرف سه ماه نخست سال جاری در حوزه های اصناف، گردشگری، صنعت و معدن و سرمایه گذاری این جزیره ایجاد شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۲ هزار و ۱۷۹ شغل ظرف سه ماه نخست سال جاری در حوزه های اصناف، گردشگری، صنعت و معدن و سرمایه گذاری این جزیره ایجاد شد.

به گزارش تعاون آنلاین، سلیمان رنجبری افزود: در این مدت ۸۶ فقره پروانه کسب توسط شهرداری و ۱۲۴ فقره توسط سازمان منطقه آزاد قشم صادر شده است.

وی ادامه داد: در بهار امسال ۱۰۳ شغل در حوزه صنعت و معدن، ۱۴۳ شغل در حوزه گردشگری و ۲۰۲ شغل نیز در نتیجه سرمایه گذاری ها و ثبت شرکت ها در قشم ایجاد شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: همچنین یک هزار و ۲۰۶ نفر نیز از طریق شرکت ها برای نخستین بار در تأمین اجتماعی شهرستان قشم بیمه شده اند.

وی افزود: در جزیره قشم به تفکیک در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد به ترتیب ۲۷۱، ۴۷۳ و ۴۶۲ شغل ایجاد شد.

رنجبری افزود: در سال ۱۳۹۷ باید ۳۰ هزار شغل در استان هرمزگان ایجاد شود که ۱۵ هزار فرصت شغلی به عنوان سهمیه قشم پیشبینی شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۱۳۱ طرح اشتغالزایی برای فعالیت های اقتصادی با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در قشم از محل تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر تصویب شد که به موجب آن ۲ هزار و ۸۰۴ شغل جدید ایجاد می شود.

رنجبری اذعان داشت: تا کنون ۲۶ میلیارد ریال از این تسهیلات توسط بانک های عامل به متقاضیان و صاحبان طرح پرداخت شده است.

وی تأکید کرد: سال گذشته نیز ایجاد ۱۲ هزار شغل در قشم هدف گذاری شد که در پایان سال ۱۲ هزار و ۴۰۰ شغل محقق شد.

۱۹۳ شرکت صنعتی با ۱۴ هزار و ۹۹ میلیارد و ۶۶ میلیون ریال سرمایه گذاری در جزیره قشم فعال است و چهار هزار و ۵۹۵ نفر در این شرکت ها به فعالیت مشغول هستند. این جزیره دارای ۵۱۷ تعاونی ثبت شده است که ۲۵۲ تعاونی فعال است.

۵۶  هزار نفر جمعیت کارگری جزیره قشم را تشکیل می دهند که در حوزه بازگانی، شیلات، صنعت و غیر آن فعالیت می کنند.  شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع شده است.

درج دیدگاه