پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

خبر خوش معاون وزیر تعاون برای سیل زدگان

بسته احیای اشتغال در مناطق سیل زده تدوین شد

سیل منصوری تسهیلات اشتغال
سیل منصوری تسهیلات اشتغال

بارندگی های شدید و سیل از بیست و هشتم اسفند گذشته آغاز شد و همه استان های کشور را درگیر کرد. استان های گلستان، مازندران، ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در شرایط اضطراری قرار گرفتند. وزیر کشور یکشنبه (بیست و پنجم فروردین) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، میزان خسارت سیل را تا ۳۵ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: ۲۵ استان و بیش از چهار هزار و ۴۰۰ روستا در کشور درگیر سیل شد.

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسته احیای اشتغال در مناطق سیل زده را تهیه و در اختیار ستاد بازسازی مناطق سیل زده قراردادیم تا بعد از تصویب هیات دولت اجرا شود.

به گزارش تعاون آنلاین، عیسی منصوری در خصوص اقدامات وزارتخانه متبوعش برای حل مشکل بیکاری در مناطق سیل زده، گفت: بحث اشتغال در مرحله امداد و نجات و مرحله بحران در دستور کار قرار نمی گیرد اما در مرحله ای که افراد به صورت موقت اسکان می یابند یا وقتی به زندگی عادی بازمی گردند اشتغال و توسعه اشتغال باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: در این خصوص کارهای کارشناسی انجام شده و در ستاد بازسازی مناطق سیل زده توافق شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محور بحث باشد و هماهنگ با وزارتخانه های دیگر از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشاورزی حرکت کند.

معاون وزیر، تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: علاوه بر تهیه بسته احیای اشتغال در مناطق سیل زده که نیاز به تصویب هیات دولت دارد، اقدامات دیگری که نیاز به مصوبه ندارد را شروع کرده ایم. از جمله این اقدامات می توان به پرداخت یارانه دستمزد به واحدها و کارگاه هایی که نیرو جذب می کنند، مشوق های بیمه ای و طراحی اشتغال عمومی نیز پیش بینی شده و در حال انجام است.

منصوری گفت: پیشنهاد ما این است که اگر در منطقه ای گل و لای باعث از بین رفتن زراعت در آن منطقه شده و لایه برداری و خاکبرداری نیازمند نیروی کار است مردم بومی دست به کار شوند و وزارت تعاون نیز حداقلی از دستمزد را برایشان فراهم می کند.

وی تاکید کرد: فقط وام دادن به سیل زدگان کمکی به استقرار مجدد آنها ندارد و در مواردی ممکن است موجب مهاجرت شود. توصیه ما این است که ابزارهای جدیدی برای کمک به این افراد استفاده شود.

معاون وزیر تعاون بیان کرد: پیشنهاد کردیم علاوه بر پرداخت بیمه بیکاری به مشمولان این طرح، دولت به مدت سه ماه به شاغلانی که بیمه نبودند بیمه بیکاری پرداخت کند و تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

 

درج دیدگاه