دوشنبه, اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

صدور ۸۵۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از صدور ۸۵۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه در طول دولت سیزدهم و آغاز الکترونیکی شدن فرایند صدور ضمانت‌نامه‌ها در هفته تعاون خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تعاون آنلاین ، البرز محمدی صبح امروز در نشست خبری هفته تعاون با اشاره به اینکه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در طول […]

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از صدور ۸۵۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه در طول دولت سیزدهم و آغاز الکترونیکی شدن فرایند صدور ضمانت‌نامه‌ها در هفته تعاون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تعاون آنلاین ، البرز محمدی صبح امروز در نشست خبری هفته تعاون با اشاره به اینکه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در طول ۱۴ سال عمر فعالیت و به استطاعت سرمایه خود توانسته تعاونی‌ها را پوشش دهد.وی با بیان اینکه  این صندوق در طول دولت سیزدهم نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر کرده است، در حالی که در ۱۲ سال قبل به طور کلی ۱۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر شده بود که نشان می‌دهد علیرغم آنکه سرمایه‌ای به صندوق اضافه نشده ولی در دو سال دولت سیزدهم حرکت‌های خوبی در بحث صدور ضمانت‌نامه صورت گرفته است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون همچنین از کاهش ۶۰ درصدی نرخ کارمزد تعاونی‌ها خبر داد و افزود: با همکاری معاونت امور زنان ریاست جمهوری در حوزه زنان سرپرست خانوار ۱۰۰ درصد ضمانت تسهیلات خرد چه در بخش تعاونی چه اشخاص حقیقی را پوشش دادیم. همچنین با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق کارآفرینی امید تفاهم‌نامه‌های خوبی منعقد کردیم و در حوزه اشتغال پایدار و طرح‌های تعاونی از قبیل روستا تعاون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

محمدی برنامه اصلی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون را افزایش سرمایه صندوق دانست و ابراز امیدواری کرد: در خصوص افزایش سرمایه امسال اتفاقات خوبی برای صندوق رخ دهد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون گفت: دغدغه صندوق، ضمانت است و امیدواریم این تسهیل‌گری ایجاد شود و به سرعت ضمانت‌نامه‌ها را به دست متقاضیان و شرکت‌های تعاونی برسانیم.

محمدی گفت: یکی از اقداماتی که در هفته تعاون انجام خواهد شد ضمانت الکترونیکی است که با همکاری بانک توسعه تعاون دنبال خواهیم کرد و در صورتی که درگاه مشترک ما با بانک توسعه تعاون و معاونت تعاون وزارتخانه یکپارچه شود می‌توانیم به راحتی در کنار شرکت‌های تعاونی ارائه خدمات داشته باشیم.

به گفته وی سرمایه صندوق ضمانت‌ بخش تعاون از زمان تاسیس تاکنون افزایش پیدا نکرده و رقمش حدود ۱۶۴ میلیارد تومان است در حالی که سرمایه بسیاری از شرکت‌های تعاونی که صندوق به آنها خدمت می‌دهد بیش تر است.

مدیرعامل صندوق ضمانت‌ سرمایه‌گذاری بخش تعاون ابراز امیدواری کرد: از محل تبصره ۱۸ بودجه به منظور افزایش سرمایه صندوق استفاده شود تا با افزایش چندبرابری سرمایه، تعهدات صندوق در قبال تعاونی‌ها بیش‌ از گذشته شود.

 

 

 

درج دیدگاه