جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

صیانت از نیروی کار و احقاق حقوق اولیه کارگران درتمام نقاط کشور اجرا می‌شود 

معاون روابط کار وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در نشستی به طور ویژه حقوق اولیه و قانونی کارگران مانند بهره مندی کارگران منطقه ازاد اروند از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل توسط سازمان ازاد اروند ، پرداخت پایه سنواتی ، بهره مندی از تشکل های کارگری وتامین ایمنی ومسائل حفاظت فنی را که به دلیل ناکارآمدی ونارسائی های موجود در مقررات جایگزین قانون کار در این مناطق مسکوت و حل نشده باقی مانده بود را بررسی کرد .

معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد : صیانت از نیروی کار و احقاق حقوق اولیه کارگران از مسائلی است که در اجرای آن تفاوتی وجود ندارد و در تمام نقاط کشور اجرا می شود .
به گزارش تعاون انلاین،”حاتم شاکرمی ” درنشست رسیدگی به مشکلات کارگران منطقه آزاد اروند به ویژه کارگران پالایشگاه آبادان که با حضور نمایندگان مردم آبادان درمجلس شورای اسلامی ، مسئول هماهنگی امور مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی ، نمایندگان کارگر وفعالین کارگری شهرستانهای آبادان وخرمشهر ، محمدپور مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان و موسوی معاون منطقه آزاد اروند در محل فرمانداری آبادان تشکیل شد به بررسی مشکلات ومسائل مرتبط با حوزه تنظیم روابط کار پرداخت .

صدای کارگران ایرانی در عرصه بین الملل از این پس بلندتر خواهد شد
گفتنی است معاون روابط کار وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی دراین نشست به طور ویژه حقوق اولیه و قانونی کارگران مانند بهره مندی کارگران منطقه ازاد اروند از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل توسط سازمان ازاد اروند ، پرداخت پایه سنواتی ، بهره مندی از تشکل های کارگری وتامین ایمنی ومسائل حفاظت فنی را که به دلیل ناکارآمدی ونارسائی های موجود در مقررات جایگزین قانون کار در این مناطق مسکوت و حل نشده باقی مانده بود را بررسی کرد .
وی با اشاره به ناکارآمدی ونارسائی های مقررات کار و اشتغال جایگزین قانون کار در این مناطق که بیش از۲۴ سال از تدوین وتصویب آن می گذرد اظهار امیدواری کرد که با بازنگری ، اصلاح وبروز کردن این مقررات ضمن کاهش مشکلات موجود با ظرفیت های همین مقررات بتوان با استفاده از رای دیوان عدالت اداری در مواردی که درمقررات کار واشتغال منطقه آزاد سکوت کرده با استفاده از قوانین سرزمین اصلی در تحقق بعضی از این مطالبات اقدام شود.
شاکرمی گفت : درامور بازرسی در این مناطق این موارد را پیگیری می کنیم و همه مدیران کل ما باید بازرسی مناطق آزاد و ویژه را توسط بازرسین کار در دستور کار خود قرار دهند.
در ادامه این نشست شیخی مسئول هماهنگی امور مناطق آزاد ونماینده وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی در کارگروه تخصصی شورایعالی مناطق توضیحاتی در خصوص فرآیند بازنگری واصلاح مقررات جایگزین قانون کار در این مناطق ارائه کرد.
در انتها مقرر شد جلساتی با حضور متولیان امر در مناطق ودر دبیرخانه شورایعالی به منظور بازنگری واصلاح این مقررات و رفع نارسائی های آن برگزار وتا حصول نتیجه ادامه یابد.

درج دیدگاه