شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

عزم بخش تعاون برای تحقق شعار امسال

انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان ” حمایت از کالای ایرانی” در راستای رونق تولید ملی و ایجاد اشتغال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در دیدار نوروزی با دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه ضمن تبریک سال جدید گفت: انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان ” حمایت از کالای ایرانی” در راستای رونق تولید ملی و ایجاد اشتغال است.

به گزارش تعاون آنلاین به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه این دیدار با اشاره به گستردگی جامعه مخاطب وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال جدید تمام تلاشمان این است که با رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت استاندار و مجموعه قوه قضاییه در استان  بتوانیم اقدام عملی در خصوص شعار سال و ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و حمایت از  تولیدات داخلی داشته باشیم.

یاوری در ادامه این دیدار ضمن ارائه آمار هیات های تشخیص و حل اختلاف در استان گفت: تعداد ۱۸ هیات تشخیص و ۸ هیات حل اختلاف اختلافات کارگری و کارفرمایی را در سطح استان بررسی می کنند و میانگین رسیدگی به این دعاوی کمتر ازمیانگین کشوری و در حدود ۱۹ روز و در هیات های حل اختلاف کمتر از یک ماه است.

وی همچنین ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه قضایی به خاطر همکاری و تعامل هر چه بیشتر به منظور صیانت از حقوق کارگران و کارفرمایان گفت: مجموعه قضایی استان و بالاخص دادستانی استان نقش مهمی در حمایت از حقوق کارگران و کارفرمایان داشته و حمایت از اشتغال و تولید استان می تواند نقش مهمی در حفظ و پایداری دغدغه دولتمردان نظام جمهوری اسلامی بخصوص مقام معظم رهبری یعنی ایجاد اشتغال و معیشت مردم داشته باشد.

محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان کرمانشاه نیز در ادامه این دیدار ضمن تبریک سال نو عنوان کرد: دستگاه قضا با  سهل گرفتن و با نظارت کافی  و مستمر و در صورت نیاز با اعمال ابزارهای قانونی و برخورد قضایی نقش مهم و کلیدی در حمایت از تولیدات  داخلی  استان  و در نهایت اشتغال و رونق اقتصادی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کرمانشاه افزود: جلوگیری از حوادث ناشی از کار با مراقبتهای پیشگیرانه به نوبه خود می تواند نقش تعیین کننده ای در تثبیت اشتغال و حل اختلافات کارگری و کارفرمایی داشته باشد .

صادقی در پایان افزود: دستگاه قضای استان آمادگی خود را برای  هر گونه تبادل اطلاعات و همکاری پیشگیرانه در خصوص کاهش جرائم  و اختلافات حوزه کار و تعاون استان را اعلام می کند.

درج دیدگاه