شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

عضویت ۱۵ هزار نفر در شرکت‌های تعاونی روستایی لامرد

تعاون آنلاین – رئیس اداره تعاون روستایی لامرد گفت: شبکه تعاونی روستایی این شهرستان دارای بیش از ۱۵ هزار عضو است.

ابراهیم اورنگ عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شبکه تعاونی روستایی این شهرستان دارای بیش از ۱۵ هزار عضو در قالب ۱۳۳ شرکت و اتحادیه که شامل ۶ شرکت تعاونی روستایی، سه شرکت تعاونی تولید روستایی، شرکت تعاونی مرغداران، شرکت تعاونی زنان روستایی، نظام صنفی کارهای کشاورزی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی است.

وی افزود: ۶ فروشگاه مصرف فعال، پنج فروشگاه توزیع نهاده‌های کشاورزی، شش فروشگاه نهاده‌های دامی، سه فروشگاه مواد نفتی، سه مرکز خرید محصولات کشاورزی و سه بیمه کارگزاری روستایی همگی به سهم خود در راستای نهضت تعاون و همکاری اداره تعاونی روستایی در امر خدمت‌رسانی به روستائیان و جامعه کشاورزی لامرد فعالیت می‌کنند.

اورنگ در بخش دیگری از سخنان خود وظایف تشکیلات تحت مدیریت خود را در سه بخش هدایتی، نظارتی و حمایتی بیان کرد و گفت: در بخش هدایت اقداماتی نظیر دوره‌های آموزشی خرید محصولات کشاورزی، برگزاری مجامع عمومی و فوق‌العاده اتحادیه‌ها و شرکت‌های تابعه را شامل می‌شود.

به گزارش فارس، این مسؤول اضافه کرد: از دیگر وظایف اداره تعاون روستایی بخش نظارتی است که در این زمینه نیز اقداماتی نظیر نظارت بر خریدوفروش محصولات کشاورزی تضمینی، توافقی و حمایتی، حسابرسی سالانه و عملیاتی از اتحادیه‌ها و شرکت‌های تابعه و نیز انبارگردانی و ارزشیابی، اتحادیه، تجهیز تمام شرکت‌ها و اتحادیه‌ها به سیستم سامانه جامع اداری انجام ‌شده است.

وی ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت‌های تعاونی روستایی موضوع حمایتی است که در این بخش طی یک‌سال گذشته اقداماتی نظیر تسطیح اراضی کشاورزی، توزیع سبد کالا و میوه شب عید توسط شرکت‌های تعاونی روستایی، شروع به‌کار تعاونی روستایی دهستان شیخ عامر و … انجام شده است.

مسؤول تعاون روستایی لامرد در بخش پایانی سخنان خود به آمار خرید محصولات کشاورزی نیز اشاره کرد و بیان داشت: خرید گندم به میزان ۶ هزار تن، خرید جو توافقی ۱۰۷ تن، خرید گوجه‌فرنگی حمایتی ۲ هزار و ۵۰۰ تن، توزیع آرد خانه‌پز روستایی یک‌هزار و ۷۶۴ تن، توزیع مواد سوختی یک‌میلیون لیتر، توزیع بذرهای گندم ۹۵۵ تن، توزیع انواع کود شیمیایی ۲ هزار تن، توزیع انواع سموم شیمیایی ۱۲ تن و توزیع نهاده‌های دامی ۵۰۰ تن بوده است.

وی در ادامه گفت: همچنین برنامه‌های آینده شبکه تعاونی روستایی شهرستان لامرد نیز شامل تکمیل و تجهیز مراکز خرید محصولات کشاورزی، ساخت انبارهای سرپوشیده در مراکز خرید، احداث و راه‌اندازی کارخانه بسته‌بندی و فرآوری خرما، احداث و راه‌اندازی سردخانه و ایجاد غرفه خریدوفروش محصولات کشاورزی از تولید به مصرف به‌صورت مستقیم و به نرخ تعاونی است.

درج دیدگاه