جمعه, اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خبر داد: هدفگذاری ایجاد ۴۷ هزار شغل ناخالص در کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از هدفگذاری ایجاد بیش از ۴۷ هزار شغل ناخالص در استان برای سال جاری خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از هدفگذاری ایجاد بیش از ۴۷ هزار شغل ناخالص در استان برای سال جاری خبر داد.

به گزارش تعاون انلاین ، حسن عزیزی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بیکاری همواره یکی از مهمترین مشکلات استان کرمانشاه بوده، اظهار کرد: با اقداماتی که سال گذشته انجام شد نرخ بیکاری استان سه درصد کاهش یافت و هدفگذاری ایجاد بیش از ۵۹ هزار شغل ناخالص که در کرمانشاه داشتیم، محقق شد.

وی در ادامه این مصاحبه ادامه داد: ایجاد این میزان اشتغال حاصل اقدامات متعدد در استان خصوصا تدوین سند اشتغال و عمل به آن بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس سند اشتغال امسال نیز کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری در استان پیش‌بینی شده، یادآور شد: برای این منظور باید بیش از ۴۷ هزار شغل ناخالص و نزدیک به ۱۷ هزار و ۶۰۰ شغل خالص در استان ایجاد شود.

عزیزی ابراز امیدواری کرد، با برنامه ریزی‌هایی که در استان صورت گرفته و همتی که بین مدیران اقتصادی کرمانشاه وجود دارد، امسال نیز شاهد تحقق برنامه‌های کاهش نرخ بیکاری باشیم.

برنامه‌های امسال هفته کارگر در بستر فضای مجازی

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته کار و کارگر و برنامه‌هایی که برای این هفته در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی عمده برنامه‌های امسال را با رویکرد فضای مجازی پیش می‌بریم.

در نیمه اول سال کرمانشاه صاحب چند شغل شد؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از گذشته برنامه‌های مفصلی برای هفته کارگر و کارگر امسال در نظر گرفته شده بود، عنوان کرد: مجبوریم این برنامه‌ها را به صورت بسیار محدود برگزار کنیم و مابقی برنامه‌ها را به زمانی که شرایط عادی شود، موکول کنیم.

کارگران از مهمترین گروه‌های آسیب دیده از کرونا

عزیزی در ادامه از آسیب شیوع کرونا و تاثیر آن بر رکود واحدهای تولیدی و زندگی و معیشت کارگران یاد کرد و ادامه داد: تلاش شده تا جایی که امکان دارد حمایت‌هایی برای کارگران در نظر گرفته شود و واحدهای تولیدی را نیز به حفظ نیروی کار موجود ترغیب کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین حمایت‌هایی  که به صورت سراسری برای کارگران در نظر گرفته شده برقراری بیمه بیکاری و تعیین سامانه‌ای به این منظور است که تاکنون ۱۲ هزار و ۵۹۰ نفر در استان ثبت‌نام کرده اند و ۷۲۰۵ نفر مشمول برقراری بیمه بیکاری می‌شوند.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه در کنار بسته معیشتی و وام یک میلیون تومانی که برای همه مردم در نظر گرفته شده، کمک‌های موردی معیشتی نیز برای کارگران تعیین شده  که می‌توانند از ان استفاده کنند.

حسن عزیزی با بیان اینکه در این شرایط کافرمایان نیز با وجود مشکلات اقتصادی که دارند تا حد امکان از تعدیل نیرو خودداری می‌کنند، افزود: کرمانشاه یکی از استان‌های خوب کشور در زمینه تعامل کارگر و کارفرما است و روابط کار مبتنی بر همدلی و البته در بستر قانون پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه در برخی موارد نیز اختلافاتی بین کارگر و کارفرما رخ می‌دهد که در جوامع صنعتی طبیعی است، خاطرنشان کرد: هیات‌های تشخیص ما فعال هستند و ۹۳ درصد آرای صادره از سوی این هیات‌ها در دیوان عدالت اداری تایید می‌شود که رقم قابل توجهی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از راه‌اندازی سامانه جامع روابط در کشور و پیوستن کرمانشاه به عنوان یکی از اولین استان‌ها به این سامانه نیز یاد کرد و گفت: اکنون ۴۹ خدمت در زمینه روابط کار و کارگری در این سامانه ارائه می‌شود که تاثیر بسزایی در کاهش زمان و هزینه و بهبود کیفیت ارائه خدمات داشته است.

درج دیدگاه