دوشنبه, اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با تعاون آنلاین:

مشکل اصلی تعاونی‌ها تامین وثیقه و ضمانت است/ تعاونی‌ها در اولویت مدیریت شرکت‌های دولتی قرار دارند

شریعتمداری سازمان بین المللی کار آسیا اقیانوسیه
محمد شریعتمداری روابط عمومی

آقای کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیر این موضوع هستند که شرکت های شستا به تعاونی‌ها برسد و این موضوع در هیات عالی واگذاری مطرح و استقبال شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان مشکلات تعاونی‌ها گفت: مشکلات تعاونی های کشور ، بازار و تامین وثیقه و تضمین لازم برای فعالیت های اقتصادی است و ما باید این مجموعه مشکلات را بپذیریم.

محمد شریعتمداری در گفت و گو با تعاون آنلاین افزود: اقدامی که از دولت در خصوص تعاونی‌ها انتظار می رود بحث آموزش و توانمد سازی آنها است نه اینکه دولت تعاونی را تشکیل دهد.

شریعتمداری تعداد کسانی که باید منتظرحذف یارانه باشند را اعلام کرد

وی با بیان اینکه  تعاونگران امکان تاسیس تعاونی ها را دارند تصریح کرد: خود تعاونگران به این امر واقف هستند و می توانند تعاونی تاسیس کنند اما موضوع اصلی آموزش، آگاهی و توانمد سازی است و هدفمند باید توجهی بیشتر از سوی دولت به این امر شود.

شریعتمداری در مورد واگذاری شرکت‌های دولتی توضیح داد: آقای کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیر این موضوع هستند که شرکت های شستا به تعاونی‌ها برسد و این موضوع در هیات عالی واگذاری مطرح و استقبال شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تعاونی‌های دارای اهلیت، مدیریت و تامین مالی مناسب در اولویت قرار دارند و ترجیح این است که تعاونی‌ها مدیریت شرکت‌های شستا را بر عهده بگیرند.

وی تاکید کرد: طبق قانون بخشی از شرکت‌های دولتی به تعاونی‌ها واگذار می‌شود و قصد داریم طبق این قانون تعمیم دهیم تا مجوزهای مربوط به واگذاری شرکت های شستا به تعاونگران اخذ و اجرا شود.

 

درج دیدگاه