چهارشنبه, اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳

ممانعت از ریزش ۸۸۰ فرصت شغلی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با حمایت های صورت گرفته از ۱۵ بنگاه اقتصادی در نیمه نخست سال جاری ، از ریزش ۸۸۰ فرصت شغلی در استان جلوگیری شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با حمایت های صورت گرفته از ۱۵ بنگاه اقتصادی در نیمه نخست سال جاری ، از ریزش ۸۸۰ فرصت شغلی در استان جلوگیری شد.

به گزارش تعاون آنلاین،مهرداد جهاندیده با بیان اینکه ۹۷۱ بیمه شده بیکار در سطح استان از مزایای بیمه بیکاری برخوردار می شوند، افزود:  بیمه بیکاری مشمول افرادی است که بدون میل و اراده بیکار و آماده به کار باشد.

 ۶۵۰ تعاونی غیر فعال سیستان و بلوچستان به چرخه تولید باز می‌گردند

وی گفت: غیر ارادی بودن بیکاری، ملاک اصلی برقراری حمایت های قانونی برای بیمه شدگان بیکار است، بنابراین کارگری که به میل خود کار و فعالیت خود را در مجموعه ای که در آن مشغول به کار است ترک می کند، حتی در صورت داشتن سابقه بیمه نمی تواند از این حمایت ها برخوردار شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری به بیمه شدگان واجد شرایط، به سابقه پرداخت حق بیمه از سوی آنان بستگی دارد، افزود: مدت پرداخت این مستمری حمایتی برای بیمه شدگان مجرد حداکثر ۳۶ ماه و برای بیمه شدگان متأهل و متکفل، حداکثر ۵۰ ماه است.

جهاندیده ادامه داد: مدت زمان دریافت بیمه بیکاری جز سوابق بیمه از نظر بازنشستگی و از کارافتادگی محسوب می شود و دریافت بیمه بیکاری نه تنها صدمه ای به بازنشستگی نمی زند، بلکه زمان دریافت بیمه بیکاری به عنوان سابقه بیمه برای بازنشستگی در نظر گرفته می شود.

وی در خصوص شرایط قطع مستمری بیمه شدگان مشمول نیز خاطرنشان کرد: در شرایطی که بیمه شده بیکار مجددا به کار مشغول شود، بدون عذر موجه از شرکت در دوره های کارآموزی یا سوادآموزی خودداری کند، از قبول شغل تخصصی خود یا شغل مشابه پیشنهادی خودداری کند، مشمول استفاده از مستمری بازنشستگی و یا از کارافتادگی کلی شود و یا فوت کند، با دریافت مزد ایام بلاتکلیفی به کار اولیه برگردد و یا مدت زمان استحقاقی بیمه شده برای دریافت مقرری بیمه بیکاری خاتمه پیدا کند مستمری فرد قطع می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری ۴۹۰ پرونده بیمه بیکاری مطرح شده که پس از طرح در کمیته بدوی و کمیته استانی ۳۵۴ مورد آن مورد موافقت قرار گرفته است، گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در نیز ۹۷۱ نفر هستند که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییرات چندانی نداشته است.

جهاندیده افزود: همچنین در این بازه زمانی ۱۵ بنگاه اقتصادی با ۸۸۰ نفر کارگر مورد حمایت های قانونی قرار گرفت که اگر این حمایت ها صورت نمی گرفت تداوم فعالیت این واحدها با تهدید جدی مواجه می شد.

درج دیدگاه