جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

مشکلات تعاونگران فرش و صنایع دستی در نشست با رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس بررسی شد

معضلات تعاونی های فرش

فرش3

مشکلات تعاونی های فرش در نشست رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی و اعضاء کمیسیون فرش وصنایع دستی اتاق تعاون ایران بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، اعضای کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق تعاون ایران در نشستی با علی وقف چی رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی مشکلات تعاونی های فرش و صنایع دستی را طرح و چالش ها را بررسی کردند.

به گفته رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی، مهمترین مشکل صنایع دستی و فرش مهمترین چالش صنایع دستی و فرش نبود بازار است و ما باید به دنبال بازارهای داخلی و خارجی باشیم.

در این نشست اعضای کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق تعاون ایران، با بیان چالش ها و معضلاتی که این صنعت با آن دست به گریبان است، خواستار حمایت و توجه مجلس برای حل این مشکلات شدند.

عبدالله بهرامی رئیس کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق تعاون ایران در این نشست برنامه های ۷گانه ای را برای صنعت فرش در دولت دوازدهم پیشنهاد داد. به گفته وی بهبود صادرات فرش دستباف از حدود ۳۶۰ میلیون دلار به ۵۰۰ میلیون دلار در پایان دولت دوازدهم را می توان از طریق شناسایی بازارهای جدید و توسعه بازارهای موجود، انجام تبلیغات متناسب در بازارهای هدف، اعزام و پذیرش هیات های تجاری و حمایت از مشارکت فعالان حوزه فرش در نمایشگاه های بین المللی و منطقه ای دنبال کرد.

بهرامی در ادامه به راهکارهای دیگری اشاره کرد که بهبود پوشش بیمه ای قالیبافان با همیاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجلس، تقویت تشکل های تولیدی و صادراتی فرش دستباف، تقویت توان مالی و پشتیبانی فعلان حوزه فرش با ایجاد صندوق حمایت از هنر صنعت فرش دستباف، توانمندسازی فعالان حوزه فرش با بهبود کمی و کیفی آموزش های عمومی و تخصصی و انجام پژوهش های کاربردی، تحریک تقاضای داخلی فرش دستباف با همیاری بانک ها و صندوق کارآفرینی امید و بهبود تبلیغات داخلی فرش دستباف با همیاری صدا و سیما و فعالان حوزه فرش از مهمترین آنها بود.

براساس این گزارش علی وقف چی رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی در این جلسه اظهار داشت: باید توجه ویژه ای به فرش و صنایع دستی داشته باشیم، زیرا وابستگی کمی به خارج از کشور دارد و مهارت های فوق العاده ای به لحاظ فنی در کشور در سطح عالی وجود دارد. تولید فرش در کشور علاوه بر مزایای اقتصادی فرهنگ کشور ما را به دنیا معرفی می کند و این صنعت افتخار ملی ما است.

درج دیدگاه