جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

میزان صادرات محصولات چرمی همدان چقدر است؟

اتاق تعاون استان همدان به کشورهای ترکیه، عراق، کویت، عمان و افغانستان صادرات دارد.

دبیر اتاق تعاون استان همدان از ایجاد شهرک کیف و کفش چرم در استان همدان خبر داد و گفت: فعالان کیف و کفش چرم به دنبال ایجاد شهرک صنعتی کیف و کفش چرم در همدان هستند تا سابقه تاریخی همدان در زمینه چرم را به آن برگردانیم.

به گزارش تعاون آنلاین، رحمان نادی اظهار کرد: اتحادیه کیف و کفش همدان، اتحادیه قوی و خوبی است و به دنبال ایجاد شهرک صنعتی کیف و کفش چرم در همدان است که این طرح در اتاق تعاون با همکاری اتحادیه کیف و کفش پیشنهاد شده که در صورت حمایت مسئولان استان اجرایی خواهد شد.

تعاونی‌های زنجان صادرات محور می‌شوند

وی با اشاره به سفر هیئت تجاری اقلیم کردستان به استان همدان عنوان کرد: در این سفر ۴ قرارداد و یک تفاهم نامه در حوزه صادرات کیف و کفش چرم با استان همدان منعقد شد.

دبیر اتاق تعاون استان همدان خاطرنشان کرد: این هیئت ۱۸ نفره با سرپرستی شیخ مصطفی عبدالرحمن عبدلله به استان همدان سفر داشته و در افتتاح نمایشگاه بین المللی کیف و کفش همدان نیز حضور داشتند.

وی با بیان اینکه این هیئت از ۵ کارخانه و کارگاه تولید کفش استان بازدید داشتند، تصریح کرد: در این سفر ۴ قرارداد صادرات کفش و محصولات چرمی به اقلیم کردستان بسته و قرار شد مرحله به مرحله سفارش خرید دهند.

نادی افزود: همچنین این هیئت از یکی از شرکت های تولید پوشاک استان هم بازدید داشتند و قرار شد این شرکت نمایشگاه دائمی در شهر سلیمانیه عراق ایجاد کنند.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با بیان اینکه این تفاهم‌نامه‌ها باعث ایجاد رونق در توسعه صادرات غیرنفتی استان خواهد شد، اظهار کرد: استان همدان بازار خود را در عراق به خوبی پیدا کرده است به طوریکه ۴۰۰ شرکت از استان همدان در عراق حضور دارند و محصولات خود را به عراق صادر می‌کنند.

 

درج دیدگاه