چهارشنبه, اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳

تعاونی‌های زنجان صادرات محور می‌شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم شرکت‌های تعاونی در حوزه محصولات صادرات محور نیز فعالیت داشته باشند، خاطرنشان کرد: در همین راستا پارسال شاهد صادرات شرکت‌های تعاونی استان به ارزش ۲۰ میلیون دلار بودیم که با اهتمام به این موضوع و حمایت از این تولیدات می‌توان این میزان را افزایش داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان از تشکیل میز صادرات بخش تعاون برای اولین‌بار در زنجان خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا یوسفی در چهاردهمین جشنواره ملی تعاونی‌های برتر استان، از تشکیل میز صادرات بخش تعاون برای اولین‌بار در زنجان خبر داد و افزود: بی‌تردید فعالیت شرکت‌های تعاونی در شرایط امروز اقتصادی، کار بسیار ارزشمندی است که تشکیل میز صادرات نیز با هدف افزایش انگیزه فعالان این بخش انجام شد.

سهم تعاونی‌های مازندران از سبد صادرات کشور

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های تعاونی و فعالان این عرصه نیاز به این مهم دارند کهتولیدات‌شان بیش از پیش دیده شده و در معرض عموم قرار گیرد، افزود: خوشبختانه علی‌رغم مشکلاتی که برای شرکت‌های تعاونی در استان وجود داشته و باعث شده است تا برخی از این شرکت‌ها از گردونه فعالیت خارج شوند اما امروز شاهد فعالیت ۱۱۷۰ شرکت تعاونی در استان هستیم.

یوسفی با یادآوری اینکه این تعداد شرکت تعاونی در استان در گرایش‌های مختلفی مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: بی‌تردید برگزاری این جشنواره که چهاردهمین سال آن را نیز پشت سر می‌گذاریم، بهانه‌ای برای تجلیل از فعالان این عرصه است که با تلاش خود کمک شایانی را در رونق اقتصاد ملی به عمل آورده و همین امر باعث می‌شود تا امروز به نتایج حاصل از فعالیت این بخش، ارج نهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان همچنین گریزی به آمار کمی وکیفی شرکت‌های تعاونی فعال در استان زد و تصریح کرد: فعالیت این بخش از اقتصاد که یکی از اضلاع سه‌گانه اقتصاد ملی به‌شمار می‌رود، از آن جهت برای ما حائز اهمیت است که توانسته زمینه اشتغال ۱۲ هزار نفر را در استان زنجان فراهم کرده و ۹۰۰۰ نفر از جمعیت استان نیز عضو این شرکت‌ها هستند.

یوسفی با یادآوری اینکه آمار حاکی از آن است که امروز نزدیک به ۸۵ درصد از جمعیت استان عضو حداقل یکی از شرکت‌های تعاونی در زنجان هستند، اظهار کرد: سال گذشته با اقدامات صورت گرفته توانستیم نسبت به تشکیل ۱۰۵ شرکت تعاونی با عضویت ۲۰۲ نفر و اشتغال‌زایی ۱۱۶۴ نفر اقدام کنیم که این آمار در پنجماهه اول امسال به ۲۱ شرکت با عضویت ۲۹ نفر و اشتغال‌زایی ۳۸۷ نفر در استان رسیده است.

وی یکی از اقدامات و رویکردهای جدی این اداره‌کل را اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت از محل اشتغال روستایی به شرکت‌های تعاونی عنوان کرد و با اشاره به اینکه در این راستا نیز ۱۵۳ میلیارد ریال تسهیلات برای ۴۷ طرح تعاونی در هفته دولت و هفته تعاون اعطا شده است.

 

درج دیدگاه