سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

هدف ایجاد اشتغال روستایی چه بود؟/ تعهد به ایجاد شغل در سامانه رصد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، گفت: با هدف ارتقای معیشت روستائیان و جلوگیری از مهاجرت در سایه ایجاد اشتغال، ۶۹ درصد طرح‌های اشتغال روستایی استان تسهیلات دریافت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، گفت: با هدف ارتقای معیشت روستائیان و جلوگیری از مهاجرت در سایه ایجاد اشتغال، ۶۹ درصد طرح‌های اشتغال روستایی استان تسهیلات دریافت کردند.

به گزارش تعاون آنلاین، اسماعیل غنیان صبح امروز چهارشنبه در سی و سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری ضمن بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۵۸۱ طرح اشتغال خانگی به بانک‌های عامل در سراسر استان برای دریافت تسهیلات ارسال‌شده است، ابراز داشت: با توجه به اهمیت ایجاد مشاغل خانگی از حیث ایجاد درآمد در روستاها و معاش مردم از این تعداد طرح ارجاع یافته به بانک‌های عامل ۹۴۴ طرح یا به عبارت دیگر  ۶۹ درصد طرح‌ها، توانستند تسهیلات را دریافت کنند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود ضمن اشاره به تعهد ایجاد اشتغال در «سامانه رصد» استان سمنان، ادامه داد: در هشت ماهه سال جاری هفت هزار و  ۴۰۷ شغل در استان ایجادشده که برخی دستگاه‌ها به خوبی توانستند تعهد خود را عملیاتی کنند.

انعقاد قرار داد برای ۴۰۰ طرح اشتغال‌زایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه تاکنون ۴۰۰طرح اشتغال زایی در بانک‌های استان و در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارند، گفت: این طرح ها ۱۵ میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان اعتبار را نیاز دارند که توسط بانک ها پس از تکمیل پرونده تامین خواهند شد.

غنیان بابیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به روستاییان می‌تواند ضمن توانمندسازی آن‌ها به اقتصاد جوامع بومی و محلی نیز کمک کند، تصریح کرد: تاکنون ۴۴۱طرح با ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بانک‌های عامل سراسر استان سمنان به تصویب رسیده است.

وی بابیان اینکه مساعدت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات می‌تواند به اشتغال‌زایی روستایی منجر شود، اضافه کرد: تاکنون ۳۳۶طرح با مبلغ۱۱ میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان از سوی بانک‌ها برای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی پرداخت‌شده که خوشبختانه نشان از تعامل خوب برخی بانک ها با این طرح ها می دهد.

درج دیدگاه