چهارشنبه, اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳

چه کسانی می توانند تسهیلات مشاغل خانگی بگیرند؟

پرداخت تسهیلات اشتغال به 1100 مددجوی قزوینی

سهم استان گلستان از تسهیلات اشتغال زایی دو هزار میلیارد تومان تعیین شده است . این نکته را مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اعلام کرده و تاکید دارد امسال دولت برنامه‌های گسترده و متنوعی را برای اشتغال در نظر گرفته است . به گزارش تعاون آنلاین بیکاری یکی از مهمترین مشکلات اقتصادی […]

سهم استان گلستان از تسهیلات اشتغال زایی دو هزار میلیارد تومان تعیین شده است .

این نکته را مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اعلام کرده و تاکید دارد امسال دولت برنامه‌های گسترده و متنوعی را برای اشتغال در نظر گرفته است .

به گزارش تعاون آنلاین بیکاری یکی از مهمترین مشکلات اقتصادی ایران تلقی می شود . دولت دوازدهم با هدف غلبه بر این وضعیت ایجاد ۹۹۵ هزار شغل را در سال جاری پیش بینی کرده است از این رو تسهیلات اشتغال زایی را با هدف ایجاد فرصت های شغلی در جای جای کشور اختصاص داده است. نگاه ویژه به ایجاد فرصت های شغلی در روستاها در سیاست گذاری های اخیر به چشم می خورد چرا که بررسی ها نشان می دهد چنین اقدامی خود مانع سنگینی را پیش روی مهاجرت روستاییان به شهرها ایجاد خواهد کرد.

سعید مازندرانی  با بیان اینکه ۴۶.۵ درصد از جمعیت استان روستانشین هستند گفت: این روستاها ظرفیت‌های خوبی برای توسعه اقتصادی و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی دارند.

وی افزود: ما در استان گلستان بیش از ۵ هزار نفر فارغ‌التحصیل رشته‌های آی‌تی و آی‌سی‌تی داریم که هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. از این ظرفیت می‌توانیم برای ساخت اپلیکیشن‌ها، بازی‌های رایانه‌ای، تجارت الکترونیک و غیره استفاده کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد: امروزه بیش از ۷۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی در برخی از کشورها در حوزه خدمات است که می‌تواند در بخش‌های کشاورزی، آی‌تی، آی‌سی‌تی، صنعت و گردشگری باشد.

وی با اشاره به آغاز پرداخت تسهیلات طرح مشاغل خانگی گفت: طرح مشاغل خانگی شروع شده و تسهیلات آن تا ۱۰ میلیون تومان است. کسانی که مدارک مهارتی و فنی و حرفه‌ای را داشته باشند می توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد: سهم استان از این تسهیلات ۲۰۰ میلیارد ریال است که ۱۵۰ میلیارد ریال طرح معرفی شده و تاکنون نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات دیگری از محل بند الف و ب تبصره ۱۸ برای استان در نظر گرفته شده که بالغ بر ۴ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال است. در این طرح هم روستاها به صورت ویژه دیده شدند و می‌توانند از این تسهیلات که دارای دو تا هفت درصد یارانه هستند، استفاده کنند.

مازندرانی درباره تسهیلات اشتغال روستایی هم افزود: امسال ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای روستاها در نظر گرفته شده که سهم استان گلستان ۳.۸ درصد معادل ۴۳۰ میلیارد تومان است. این تسهیلات یک سال تنفس دارد و موقعیت مناسبی است که بتوانیم با استفاده از این فرصت توسعه اقتصادی را در روستاها ایجاد کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: افراد می‌توانند طرح‌های خود را به دستگاه‌های متولی تحویل داده تا در کارگروه‌های شهرستانی مورد بررسی قرار بگیرد. درصورت اهلیت داشتن افراد طرح‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

درج دیدگاه