جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

کارگروه بازار کار در تبریز آغاز به کار کرد

مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اعلام خبر آغاز به کار کارگروه بازار کار در تبریز گفت: هدف از تشکیل این کارگروه برنامه ریزی، هدایت و جمع بندی برنامه های بازار کار در استان است.

مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اعلام خبر آغاز به کار کارگروه بازار کار در تبریز گفت: هدف از تشکیل این کارگروه برنامه ریزی، هدایت و جمع بندی برنامه های بازار کار در استان است.

همزمان با سفر رییس جمهور؛کلانتری چند طرح عمرانی را در آذربایجان شرقی افتتاح می کند

به گزارش تعاون آنلاین، میراحد حسینی با اعلام این خبر گفت: اقدامات صورت گرفته در استان در دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال استان در سنوات گذشته در اجرای برنامه های اشتغال فراگیر، تبصره ۱۸ برای اشتغال پایدار از محل صندوق توسعه ملی، اشتغال طرح کارورزی، طرح استاد شاگردی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی، مشاغل خانگی و اشتغال روستایی را در تثبیت و فراهم نمودن زمینه های اشتغال موثر توصیف و تصریح کرد: تشکیل واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرکهای صنعتی و سرمایه گذاری حاصل تصمیمات شورای عالی اشتغال  است که موجب تسهیل گری و رونق اقتصادی در استان شده است.

وی مشکلات موجود در برخی واحدهای تولیدی را ناشی از تورم در جامعه علی الخصوص تامین ماشین آلات و مواد اولیه بنگاههای اقتصادی عنوان کرد.

حسینی با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه عملیاتی در اجرای برنامه های بازار کار تصریح کرد: ریاست این کارگروه باید توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی باشد و این اداره کل دبیری این کارگروه را برعهده داشته باشد و باید قبل از شروع کار برنامه مدون و عملیاتی تدوین و براساس آن عملکرد و نظارت های لازم جهت اجرای آن بعمل آید.

وی با ضروری توصیف کردن  ارائه برنامه از سوی دستگاههای همکار افزود: برای برنامه ریزی و تدوین برنامه عملیاتی نیازمند به ارائه برنامه های کمی از سوی دستگاههای اجرائی هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری از اهداف راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، خاطرنشان کرد: از طرحهای جدید برای توسعه اشتغال و رونق تولید حمایت می کنیم و باید برنامه ها را برای سال ۹۹ تدوین کنیم که رونق و شکوفایی اقتصادی و اشتغال را برای کشور به ارمغان بیاورد.

حسینی تثبیت اقتصادی برای سرمایه گذاری هدفمند را ضروری خواند و افزود: با کاهش استرس در جامعه و ایجاد اعتماد در جامعه بتوانیم ثبات اقتصادی، اجتماعی، روانی ایجاد کنیم تا برنامه های اقتصادی با همراهی مردم توسعه و تحقق پیدا کند.

3 دیدگاه ها

درج دیدگاه