پنج شنبه, اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

کلانتری: دلیلی برای استیضاح ربیعی وجود ندارد

موضوع هایی که به عنوان دلایل استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شده، در حیطه اختیارات و وظایف وی نیست.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مشکلات فعلی کشور به حوزه هایی غیر از بخش کارگری برمی گردد و دلیلی برای استیضاح ربیعی وجود ندارد.

به گزارش تعاون آنلاین، طرح استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۴۰ امضا، در جلسه علنی دهم مردادماه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد؛ ربیعی ۲ روز بعد در نامه ای خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی نوشت: وصول استیضاح در حالی صورت گرفت که هیچ‌ دعوتی برای حضور در کمیسیون تخصصی و ارایه توضیح و پاسخ به پرسش نمایندگان به عمل نیامد و انتظار می‌رفت فرصتی فراهم می‌شد تا در کمیسیون تخصصی حضور پیدا می‌ کردم.

سید حمید کلانتری گفت: موضوع هایی که به عنوان دلایل استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شده، در حیطه اختیارات و وظایف وی نیست.

وی افزود: اگر قرار است استیضاحی انجام شود، باید دلایل آن ناشی از کم کاری وزیر مربوطه در حیطه اختیاراتش باشد اما دلایلی که برای استیضاح ربیعی مطرح شده، فاقد این ویژگی است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از روند اعلام وصول استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد که این استیضاح هیچ سودی ندارد.

به گزارش تعاون آنلاین، جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی قرار است هفدهم مرداد برگزار شود که ۲۲ اسفند پارسال نیز طرح استیضاح ربیعی با تقاضای ۲۴ نماینده پیش رفت اما وزیر موفق به کسب رای اعتماد مجلس شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۲مرداد در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «در مدت هفت ماه، ۲ بار از مجلس رای گرفتم؛ دوباره استیضاح می شوم، در حالی که حق دفاع در کمیسیون را نداشتم و مستقیم به صحن آورده شدم».

ربیعی افزود: علت اصلی استیضاح را نمی دانم اما استیضاح پس از گذشت فقط پنج ماه از استیضاح قبلی عجیب است.

به گفته سخنگوی هیات رییسه مجلس، طبق آیین نامه داخلی هیچ محدودیت زمانی برای برگزاری دوباره استیضاح ربیعی وجود ندارد.

مطابق ماده ۲۲۵ آیین نامه داخلی مجلس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مدت ۱۰ روز از زمان اعلام وصول تقاضای استیضاح، موظف به حضور در جلسه علنی مجلس و پاسخگویی به نمایندگان است.

درج دیدگاه