پنج شنبه, اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۳

با ۱۰ دلار چه کاری می توان انجام داد؟

تعاون آنلاین – «انجمن اعتباری» واقع در مدیسن و میلواکی آمریکا، مانند همه تعاونی های اعتباری دیگر با هدف جمع آوری سرمایه های خرد تاسیس شد تا بدین ترتیب اعضای آن بتوانند به خواسته هایشان که رسیدن به آنها در آینده نزدیک و به تنهایی غیر ممکن به نظر می آید برسند. این تعاونی در […]

تعاون آنلاین – «انجمن اعتباری» واقع در مدیسن و میلواکی آمریکا، مانند همه تعاونی های اعتباری دیگر با هدف جمع آوری سرمایه های خرد تاسیس شد تا بدین ترتیب اعضای آن بتوانند به خواسته هایشان که رسیدن به آنها در آینده نزدیک و به تنهایی غیر ممکن به نظر می آید برسند. این تعاونی در سال ۱۹۳۵ پایه گذاری شده است و عضویت در آن برای تمام ساکنان «ویسکانسین» آزاد است. در «انجمن  اعتباری» ما محصول نمی فروشیم بلکه ارتباط می سازیم. اعضای تعاونی اطمینان دارند که ما به آنها مشاوره های دقیق و راه حل های عملی می دهیم. تنها هدف ما ساختن آینده ای روشن برای اعضا است. منابع مالی این تعاونی برای اهدافی مانند خرید خانه، راه اندازی کسب و کار، ادامه تحصیل، خرید وسیله نقلیه و غیره استفاده می شود. تعاونی «انجمن اعتباری» تقریبا ۱۳۰ هزار عضو از ۲۴ منطقه دارد و آنها را تشویق به کار و تلاش بیشتر می کند.

«انجمن اعتباری» به این نتیجه رسیده است که برنامه هایی را برای مشارکت اعضا و انجام وظیفه اجتماعی اجرا کند که چند مورد از آنها را در ادامه ذکر می شود.

در سال ۲۰۰۵ در یک باشگاه، برنامه استار ( پس انداز برای رسیدن به اهداف) را به عنوان تنها تعاونی اعتباری جوانان افتتاح کردند. تعاونی اعتباری توسط جوانان اداره می شود و به آنان این توان را می دهد که هم از نظر مالی و هم از نظر مهارتی پیشرفت کنند.

علاوه بر این در سال ۲۰۱۰، تعاونی چند واحد مسکونی که توسط بانک ضبط شده بود را در اختیار گرفت و  از طریق مشارکت با آژانس های مالی چهار خانوار در این خانه ها ساکن شدند. این خانواده ها اکنون سرپناهی دارند که در آرامش در آن زندگی کنند. همچنین تمام هزینه های جاری خانه مانند بیمه، هزینه تعمیرات و نگهداری در قالب یارانه به اعضا توسط تعاونی پرداخت می شود.

پروژه چالش پول یکی از اقدامات ما در راستای مشاوره و آموزش اعضا است. چهار خانواده در این چالش شرکت می کنند و زیر نظر مشاوران مالی سعی می کنند تا از درآمد و منابع مالی خود بهتر و مفید تر استفاده کنند. هر خانواده ای که در مدت زمان ۷ ماه بیشتر پول ذخیره کند و بدهی بیشتری را پس بدهد به عنوان برنده مبلغ ۱۰ هزار دلار جایزه دریافت می کند.  تا به حال ده ها هزار دلار از بدهی های اعضا از همین طریق پرداخت شده. یکی از اعضای تعاونی می گوید: «آینده روشن تر به نظر می رسد و به زودی همه بدهی هایم پرداخت می شود.»

از دیگر اقدامات این انجمن تشویق به انجام کارهای خیرخواهانه است. در یکی از برنامه های تعاونی از مردم می پرسند با ۱۰ دلار چه کاری برای شخص دیگری انجام می دهند؟ سپس ۱۰ دلار به اشخاص برگزیده می دهند و آنها از طریق وب سایت اعلام می کنند که با این پول چه کاری انجام داده اند.

یکی دیگر از اهداف تعاونی برقراری ارتباط با تعاونی های دیگر است. تعاونی در سال ۲۰۱۱ مطالعات خود را جهت گسترش همکاری بین تعاونی ها شروع کرد. کری اوکانر، معاون تجارت و پیشرفت تعاونی می گوید: « به عنوان نتیجه مطالعات در ماه آوریل همان سال، یک نشست را با حضور اکثر تعاونی های منطقه برگزار کردیم و درباره این که چگونه میتوانیم همکاری ها را گسترش دهیم بحث و تبادل نظر کردیم. تمام تعاونی های حاضر اظهار داشتند که چالش بزرگ آنها معرفی تعاون به جامعه است. تعاونی ما به عنوان حامی اولین نشست همبستگی تعاونی ها شناخته می شود و این نشست به طور منظم برگزار می شود.»

تعاونی «انجمن اعتباری» برای رونق تعاونی های زیر مجموعه خود اقدامات زیادی انجام مداده است. به عنوان مثال منابع مالی یکی از تعاونی های توزیعی که به کشاورزان منطقه در توزیع هر چه بهتر محصولاتشان کمک می کند را تامین کرده است. همچنین تامین مالی چند تعاونی مسکونی و یک تعاونی تولیدی برای راه اندازی فروشگاه دوم را بر عهده گرفته است. اوکانر می گوید: « ما در چند سال گذشته تمرکز خود را بر تامین منابع الی و مشاوره و پیشنهاد تجاری به تعاونی ها معطوف کرده ایم. در حال حاضر ۹۶ تعاونی عضو تعاونی ما هستند.»

درج دیدگاه