شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

تعاونی‌های روستایی در قالب بنگاه اقتصادی

باید برنامه نظارت و جامع بر سیستم تعاونی روستایی وجود داشته باشد تا با حذف دلال ها فاصله بین تولیدکننده و مصرف کننده کاهش یابد. شرکت های تعاونی روستایی و کشاورزی براساس هدف گذاری سالانه مشخص کنند که چند تن نهاده کشاورزی و دام نیاز است تا به یک برنامه عملیاتی برسند.

تعاونی ها به زعم اقتصاد دولتی نتوانستند آنطور که باید و شاید در اقتصاد تاثیر گذار باشند اما در طول چند سال گذشته رویه اقتصاد دولتی تغییر کرد و امکانات و مزایایی برای شرکت های تعاونی در نظر گرفته شد.

به گزارش تعاون آنلاین، هفته گذشته صادرکنندگان حوزه تعاونی با شرکت در نمایشگاه توانمندی های صادراتی(ایران اکسپو ۲۰۱۷) محصولات خود را به جهانیان و تجار بین المللی معرفی کردند و از این رو پنجره جدیدی برای تجارت ایران باز شد.

1781_1024_768

برخی کارشناسان معتقدند رشد تعاونی ها می تواند اقتصاد را از دولتی بودن نجات داده و به سمت بهره وری بیشتر حرکت دهد تا جایی که یک شرکت تعاونی به نام یک بنگاه اقتصادی یاد شود.

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در این باره گفت: تعاونی روستایی می تواند به عنوان بنگاه اقتصادی همانند بخش خصوصی و حتی فراتر از این بخش عمل کند.

به گزارش تعاون آنلاین، عباس علی آبادی که در جمع تشکل های تعاون روستایی استان قزوین به سخنرانی پرداخت به رفتارها، افکار و اندیشه های مبتنی بر امانت داری تاکید کرد و افزود: تعاونی روستایی به عنوان بنگاه اقتصادی باید بالاتر از بخش خصوصی موفق باشد.

علی آبادی بر بررسی وضعیت مطلوب، آسیب شناسی وضعیت، رسیدن به راهکارهای جدید و زمان بندی برای رسیدن به وضعیت مطلوب تاکید کرد. فراز و نشیب های زیادی در تعاونی ها وجود داشته و اکنون نباید هویت اقتصادی تعاونی روستایی فراموش شود و با توجه به اقتصاد مقاومتی می توان در تعاونی ها اشتغالزایی کرد.

a5d8d058-99d7-47b9-9947-bd326d4410e1

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه با خوداتکایی و توکل در پیشبرد امور موفق خواهیم بود، افزود: حرکت خلاقانه برای رسیدن به یک روش جدید موثر است و باید تجربیات عملی، کارشناسی و عملی در کنار هم باشند.

این مسوول خاطرنشان کرد: باید برنامه نظارت و جامع بر سیستم تعاونی روستایی وجود داشته باشد تا با حذف دلال ها فاصله بین تولیدکننده و مصرف کننده کاهش یابد. شرکت های تعاونی روستایی و کشاورزی براساس هدف گذاری سالانه مشخص کنند که چند تن نهاده کشاورزی و دام نیاز است تا به یک برنامه عملیاتی برسند.

 

 

درج دیدگاه