شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

حجم تسهیلات یارانه ای برای بخش تعاون اعلام شد

مدیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: ثبت هر شرکت دلیل بر فعالیت آن نیست و این امر در خصوص آغاز تمامی فعالیت های اقتصادی در دنیا نیز صادق است.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از تشکیل ۳۷ تعاونی جدید در سال جاری در استان زنجان خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، حمید دنیایی با اشاره به برنامه ابلاغی وزارت تعاون درباره تشکیل تعاونی‌ها اظهار کرد: تا کنون حدود ۴۳۰۰ تعاونی در استان زنجان  ثبت شده است که از این تعداد  حدود یک هزار تعاونی فعال هستند.

وی گفت: غیر فعال بودن این تعداد از شرکت های تعاونی امری غیر طبیعی نیست بخش تعاون به عنوان یک بخش اقتصادی از سه بخش اقتصادی کشور است  و وضعیت اقتصادی  کشور مستقیما در فعالیت شرکت ها و فعالان اقتصادی تاثیر دارد چه بسا  بسیاری از شرکت های  غیر تعاونی ثبت نشده نیز موفق به اجرای طرح های خود نگردیده و یا پس از بهره برداری موفق به ادامه فعالیت نمی شوند .

دنیایی تصریح کرد:  ثبت هر شرکت دلیل بر فعالیت  آن نیست و این امر  در خصوص آغاز  تمامی  فعالیت های اقتصادی در دنیا نیز صادق است.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح پالایش تعاونی‌های زنجان افزود: پالایش تعاونی‌های استان به منظور  شناسایی مستمر تعاونی های فعال  و استفاده بهتر از ظرفیت این بخش به طور مداوم در جریان است .

دنیایی با اشاره به مزیت اصلی شرکت های تعاونی  که همان  تجمیع سرمایه های کوچک و هم افزایی ایده ها و اندیشه اعضای تعاونی می باشد  کرد: در وضعیت فعلی اشتغال کشور  بخش تعاون می تواند قسمتی از این چالش را مرتفع نماید.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به فارغ التحصیلان دانشگاهها و افراد بیکار توصیه کرد: با تشکیل گرو ههای همگن نسبت به تشکیل تعاونی و فعالیت در قالب شرکت های تعاونی اقدام نمایند زیرا زمینه استفاده از  تسهیلات نیز در سال جاری  با اختصاص مبلغ حدود ۳۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار  در سطح کشور  برای فعالیت های اقتصادی با دبیری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی فراهم شده است.

درج دیدگاه