جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

مدیر تعاون روستایی ایلام اعلام کرد:

استان ایلام به صنایع روغن کشی نیاز دارد

روغن کشی کلزا ایلام

با توجه به رونق کشت کلزا در استان ایلام، راه اندازی
صنایع روغن کشی در استان ضروری است.

مدیر تعاون روستایی ایلام گفت: دانه روغنی کلزا محصولی با ارزش است که کشت آن در سال‌های اخیر در استان رونق گرفته، امسال سطح زیرکشت کلزا در استان سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد ناصر ناصری تصریح کرد: کم هزینه بودن و صرفه اقتصادی بالا موجب شده تا کشاورزان سطح بیشتری از اراضی خود را زیرکشت این محصول ببرند. جهاد کشاورزی نیز با طرح خرید تضمینی از کشت محصول پرکاربرد کلزا حمایت می‌کند و با حمایت‌های ویژه از کلزا کاران سطح فعلی را در سال آینده افزایش دهند.

۲۹هزار تن کلزا در خوزستان خرید تضمینی شد

مدیر تعاون روستایی ایلام ادامه داد: کشاورزان نیز از این فرصت طلایی خوب استفاده کردند، بلافاصله بعد از تحویل کلزا، بهای کلزای تحویلی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

ناصری عنوان کرد: دانه روغنی کلزا دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن و ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین و فاقد کلسترول و از کیفیت تغذیه بالایی برخوردار است.

وی عنوان کرد نبود کارخانه‌های روغن کشی در منطقه باعث شده تا سود این محصول نصیب دیگر استان‌های کشور شود چراکه این محصول به استان‌هایی که دارای کارخانه‌های روغن کشی هستند و طرف قرارداد شرکت غله هستند، حمل می‌شود.

مدیر تعاون روستایی ایلام گفت: صرفه جویی در مصرف آب، کنترل آفت ها، رعایت تنوع کشت و درآمد دو برابری نسبت به گندم از دیگر مزایای این محصول اقتصادی است.

 

 

درج دیدگاه