جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاه در کردستان

سهمیه پنج هزار نفری کردستان در اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی

کارورزی

رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان قروه گفت: سهمیه کردستان در اجرای کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی پنج هزار نفر است که ۵۰۰ نفر سهمیه این شهرستان است

،کورش شعبانی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری افزود: حق الزحمه کارورزان در مدت ۹ ماه دانش آموختگان دانشگاهی در مقطع دوره کاردانی ۲میلیون ۷۰۰ هزار ریال، کارشناسی سه میلیون و ۱۰۰ هزار ریال، کارشناس ارشد و دکترا سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

به گزارش ایرنا: هدف از اجرای این طرح افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار دانش آموختگان، ایجاد صلاحیت حرفه‌ای و کسب تجربه ورود به بازار کار است.

وی اظهار کرد: اگر بعد از اتمام دوره کارورزی بنگاه نسبت به پذیرش و استخدام این افراد اقدام کند، تا ۲ سال از بیمه سهم کارفرما معاف خواهد شد و توسط دولت پرداخت خواهد شد.

فرماندار قروه نیز گفت: طرح کارورزی دانش آموختگان بهترین فرصت برای انتقال تجربه، دانش و آشنایی کار برای کارورزان در بحث توسعه اشتغال و اقتصاد مقاومتی است.

پرویز کولانی افزود: برای جذب اعتبار برای این طرح باید تلاش دوچندانی کرد و در این زمینه هیچ گونه اعتبار برگشتی باید وجود نداشته باشد.

به گفته وی هر مسئله و آسیب های اجتماعی که در جامعه اتفاق می افتد، بخشی از آن به مسئولان و عملکرد آنان باز می گردد بنابر این باید برای تحقق اهداف و برنامه ها با هدف حرکت کرد تا به نتیجه مطلوب دست یافت.

کولانی با بیان اینکه آن چیزی که شغل را خلق می کند تفکر و نگاه انسان است،افزود: اگر در جامعه، انسان خلاق وجود نداشته باشد عقب خواهیم ماند.

وی با اشاره به اینکه باید دریچه دیدها را به اشتغال تغییر داد گفت: باید نگاه ها را از نگاه سخت افزاری به نرم افزاری تبدیل کرد تا باعث تولید ذهن خلاق شود و همین می تواند اشتغال و درآمدزایی به همراه داشته باشد.

وی با انتقاد از اینکه شیوه استفاده از ظرفیت ها را نمی دانیم و فقط در مواقع ضروری اسم آن ها را بر زبان می آوریم گفت: همین امر مانعی برای پیشرفت و توسعه است بایدراهکارهای تخصصی برای استفاده از ظرفیت های شهرستان و ایجاد اشتغال به صورت تخصصی در کنار تبلیغات اثرگذار و خلاق صورت گیرد.

کولانی افزود: نگه داشت و حفاظت از ظرفیت ها با فرهنگ سازی اصولی و آشنا کردن مردم از ظرفیت ها با ویژگی تمامی مسایل مرتبط به توسعه امری ضروری است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قروه هم گفت: در سال جاری۴۲۰ پرونده اشتغالزایی کمیته امداد شهرستان قروه جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانک های عامل معرفی شده اند.

علیرضا خوشبخت افزود: اعتبار برای این طرح ۷۲ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل صندوق قرض الحسنه طرح ولایت کمیته امداد و ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از میان بانک های عامل گشایش اعتبار شده است.

به گفته وی تاکنون ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای ۱۲ نفر پرداخت شده است.

خوشبخت با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۴ میلیارد ریال برای ۳۳۴ نفر اشتغالزایی فراهم شد گفت:اعتبارات سال جاری در بخش اشتغالزایی نسبت به سال گذشته رشد ۶۰ درصد داشته است.

وی اضافه کرد: افزایش رشد اعتبارات بخش اشتغالزایی بیانگر اعتماد بانک های عامل به کمیته امداد است که علاوه بر نظارت بر طرح های اشتغالزایی ،تسهیلات نیز در مسیر خودش انجام می شود.

درج دیدگاه