جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

طرح تشویق جوانان به مشارکت در تعاونی های هند

اتحادیه تعاونی ملی هند
اتحادیه تعاونی ملی هند

اتحادیه تعاونی های ملی هند مسابقه ای را در سطح مدارس شهر دهلی در هفته تعاونی ها در سال ۲۰۱۰ ترتیب داد. هدف از برگزاری این مسابقه بالا بردن آگاهی جوانان هندی نسبت به موضوع تعاون و تعاونی ها بود. به گزارش تعاون انلاین در طول تاریخ هند تعاونی ها نقش پر رنگی داشته اند. […]

اتحادیه تعاونی های ملی هند مسابقه ای را در سطح مدارس شهر دهلی در هفته تعاونی ها در سال ۲۰۱۰ ترتیب داد. هدف از برگزاری این مسابقه بالا بردن آگاهی جوانان هندی نسبت به موضوع تعاون و تعاونی ها بود.

به گزارش تعاون انلاین در طول تاریخ هند تعاونی ها نقش پر رنگی داشته اند. بذر فعالیت های تعاونی ها در سال ۱۹۰۴ با تشکیل اولین شرکت تعاونی کاشته شد. از آن زمان تا کنون، سیاست ها و برنامه های مختلفی در دولتهای مختلف برای گسترش تعاونی ها به دورافتاده ترین نقاط کشور هند به کار گرفته شده اند.

اتحادیه تعاونی های ملی هند با شناخت از پتانسیل و انرژی جوانان قصد دارد تا این قشر پر جمعیت را از اهمیت تشکل های مردمی و تعاونی ها چه در سطح جامعه و چه در اقتصاد آگاه سازد.

به همین علت این اتحادیه، از ۱۴ تا ۲۰ نوامبر، با شعار تغییرات آب و هوایی و تعاونی ها هفته تعاونی ها را برگزار کرد. این اتحادیه تعاونی همچنین در جهت شناساندن کارکرد تعاونی ها در بین زنان، جوانان و بخش محروم جامعه تلاش های بسیاری انجام داد.

اتحادیه بین المللی تعاون با همکاری طرف هندی اقدام به برگزاری مسابقاتی در سطح مدارس دهلی نمود. هدف این مسابقه تعیین سطح دانش جوانان نسبت به بخش تعاون و موضوعات دیگر بود.

دکتر چاندرا پال سینگ، رییس اتحادیه تعاونی ملی هند، گفت: بخش تعاونی ظرفیت عظیمی برای به کار گیری جوانان دارد. دانش آموزان هندی باید نسبت به تشکل های مردمی آگاهی کسب کنند و جوانان نیز می بایست تشویق شوند تا نقش فعالی در تعاونی های کشور داشته باشند. با افزایش مشارکت جوانان در این بخش می توانیم مطمئن باشیم که با انرژی و سرعت بیشتری به سمت پیشرفت حرکت خواهیم کرد. مشارکت جوانان از طرفی زندگی خود آنان را نیز تحت تاثیر مثبت قرار می دهد.

دکتر شایما چونا یکی از مسنولان برگزاری این مسابقات دانش آموزان را تشویق کرد که به تعاونی ها به عنوان یک فرصت شغلی برای آینده خود چشم داشته باشند.

آنیتا ماچاندا، دبیر اجرایی اتحادیه گفت: دانش آموزان امروز بیش از گذشته نسبت به بخش تعاونی توجه نشان می دهند و مشتاق یادگیری در این باره هستند. من اطمینان دارم که در سالهای آینده شاهد مشارکت عظیم جوانان هستیم.

اتحادیه ملی تعاونی های هند با همکاری دولت این کشور در حال تدوین سیاست های مختلفی برای به کارگیری هر چه بهتر از نیروی کار جوان هستند. این برنامه ها در حوزه های مختلف از جمله مدیریت کسب و کار، کارآفرینی وتسهیل مشارکت جوانان در تصمیم گیری های بخش تعاونی است. یک بخش مهم نیز مربوط به تشویق جوانان به راه اندازی و تاسیس تعاونی است.

آمار مربوط به سال ۲۰۰۹ در هند نشان می دهد که ۸ هزار و ۱۳۷ تعاونی دانش آموزی فعال هستند. در مجموع در کشور پر جمعیت هند ۵۹۵ هزار تعاونی مشغول به کار هستند و ۹۷ درصد از جمعیت روستایی را تشکیل می دهند.

درج دیدگاه