جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

فعالیت روستاهای مزیت دار در قالب تعاونی

سید حمید کلانتری

کمک به صادرات محصولات، افزایش کیفیت تولید، در نظر گرفتن کار گروه های تحقیق و توسعه و حضور در نمایشگاه های بین المللی از جمله اهداف روستا تعاون است و می خواهیم این موضوعات را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

معاون تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روستاهایی که مزیت تولید دارند در قالب در روستا تعاون فعالیت خود را گسترش می دهند.

به گزارش تعاون آنلاین، سید حمید کلانتری در نهمین جلسه سیاست گذاری اتاق فکر طرح روستا تعاون که در ساختمان وزارت تعاون برگزار شد افزود: طرح روستا تعاون ابعاد مختلفی دارد و سعی کردیم با ارتباط بین اساتید دانشگاهی و افراد تجربی تولیدات را علمی کنیم و بخش تحقیق و توسعه با جدیت بیشتری دنبال شود .

وی تصریح کرد: هدف ما از برگزاری جلسات این است که طرح روستا تعاون به انحراف کشیده نشود و بتوانیم در اشتغال کشور در قالب این طرح سهیم باشیم. این جلسات باعث می شود تا به صورت جزیره ای عمل نکنیم و به فعالیت و کاری خود وسعت ببخشیم.

کلانتری با بیان اینکه کارگروه های تسهیل گری در استان ها نقش موثری در ترویج طرح روستا تعاون دارند ادامه داد: با استفاده از نظرات کارشناسی اساتید دانشگاهی و افرادی که به صورت تجربی در این زمینه فعالیت کردند اکنون در مرحله خوبی قرار گرفتیم و به دنبال تاسیس و گسترش فعالیت تعاونی های روستایی روی محصولی که مزیت اقتصادی دارند هستیم.

معاون تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان مثالی در این زمینه گفت: در برخی روستاها تولید پسته به صرفه است و در برخی روستاها تولید  بادام. از سوی دیگر برخی روستاها هستند که محصول کشاورزی تولید نمی شود اما در صنعت تبهر دارند. از این رو تعاونی های کوچک را بزرگ و آنهایی که به صورت جزیره ای کار می کنند را در قالب تشکل به ثبت می رسانیم تا بتوانند از ظرفیت تعاونی بهره ببرند.

وی هدف تشکیل جلسات شورای سیاست گذاری پشتیبانی علمی طرح روستا تعاون دانست و تصریح کرد: این طرح به عنوان طرح ملی اشتغال و توسعه روستایی شناخته شده و تاکنون تاثیر زیادی در رویه فعالیت و اشتغال روستاها داشته است.

کلانتری افزود: کمک به صادرات محصولات، افزایش کیفیت تولید، در نظر گرفتن کار گروه های تحقیق و توسعه و حضور در نمایشگاه های بین المللی از جمله اهداف روستا تعاون است و می خواهیم این موضوعات را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

درج دیدگاه