جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

ساماندهی فعالان صنایع دستی روستایی از طریق ایجاد تعاونی‌

این تفاهم نامه در چارچوب برنامه عملیاتی اجرای طرح های گردشگری در روستاهای دارای شرایط ویژه از طریق ایجاد شرکت تعاونی در روستاها منعقد شده است.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت:‌ ساماندهی فعالان صنایع دستی روستایی در سایه تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان میراث فرهنگی میسر است.

به گزارش تعاون آنلاین، سعید حمید در جلسه ای که با حضور معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، به منظور بررسی چگونگی اجرای مفاد تفاهم نامه دو جانبه میان معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: این تفاهم نامه در چارچوب برنامه عملیاتی اجرای طرح های گردشگری در روستاهای دارای شرایط ویژه از طریق ایجاد شرکت تعاونی در روستاها منعقد شده است.

وی، هدف از اجرای این تفام نامه را هدایت منابع مالی دو دستگاه به سمت روستاهای دارای قابلیت گردشگری عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری در طرح های گردشگری با هدف ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و ایجاد فرهنگ گردش گر پذیری در روستاها از هدف های اجرای این تفاهم نامه است.

حمید، مهم ترین وظایف و تکالیف حوزه مسئولیت خود را در این تفاهم نامه ایجاد و تقویت شرکت های تعاونی روستایی به منظور فعالیت در حوزه گردشگری دانست و گفت: ما می توانیم  با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و استفاده از ظرفیت های صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و نیز آموزش و توانمندسازی شرکت های تعاونی گردشگری روستایی، علاوه بر کمک به ایجاد اشتغال در روستاها، به تقویت جایگاه گردشگری در استان مان نیز کمک کنیم.

معاون تعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان گفت:‌ با ایجاد شرکت های تعاونی در مناطق روستایی ظرفیت ها و قابلیت های بالقوه روستاها را بالفعل می کنیم.

کار در زمینه گردشگری جذاب است

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این نشست گفت: ‌تاسیسات گردشگری یک تشکیلات عریض و طویلی را می طلبد که از عهده یک فرد روستایی به تنهایی بر نمی آید و به نظر می رسد تشکیل تعاونی با توجه به ماهیت گروهی آن چاره این مشکل باشد.

احسان زارع اصل افزود: ‌با توجه به این که کار در زمینه گردشگری موضوع جذاب و جدیدی است، جوانان تمایل زیادی به ورود در این بحث دارند که ما می توانیم با هدایت جوانان روستایی و فارغ التحصیلان دانشگاهی به ویژه رشته محیط زیست به این سمت، بازار کار خوبی برای آنها ایجاد کنیم.

درج دیدگاه