سه شنبه, اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳

پاپلی یزدی از بزرگ یاریگران تاریخ معاصر ماست

  به گزارش پایگاه خبری تعاون آنلاین، عصر امروز همزمان باسومین روز از هفته نکوداشت تعاون، طی مراسمی از دکتر محمدحسین پاپلی یزدی از پیشکسوتان علمی حوزه تعاون کشور در محل خانه اندیشمندان علوم انسانی در تهران تجلیل به عمل آمد. در ابتدای این برنامه دکتر نعمت اله فاضلی از اساتید دانشگاه طی سخنانی به […]

 

به گزارش پایگاه خبری تعاون آنلاین، عصر امروز همزمان باسومین روز از هفته نکوداشت تعاون، طی مراسمی از دکتر محمدحسین پاپلی یزدی از پیشکسوتان علمی حوزه تعاون کشور در محل خانه اندیشمندان علوم انسانی در تهران تجلیل به عمل آمد.

در ابتدای این برنامه دکتر نعمت اله فاضلی از اساتید دانشگاه طی سخنانی به بیان ویژگی های شخصیتی دکتر پاپلی یزدی و جنبه های علمی او پرداخت وی با بیان اینکه پاپلی یزدی  ذهنی کنجکاو، جستجو گر، شجاع و روح ایرانی شکفت آمیزی دارد افزود پاپلی یزدی از بزرگ یاریگران تاریخ معاصر ماست که توانسته با ویژگی منحصر به فرد خود تاریخ چندین هزار ساله ما را با اکنون پیوند زند و به همین دلیل او پلی است بین گذشته و اکنون.

در ادامه این برنامه دکتر مرتضی فرهادی یکی دیگر از اساتید و محققان برجسته کشور به بیان ویژگی های پاپلی یزدی پرداخت و از منظر هنر به بیان روحیات پاپلی یزدی اشاره کرد.

در ادامه این برنامه مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی با بیان سخنانی کوتاه ضمن تجلیل از شخصیت علمی دکتر پاپلی یزدی، یکی از سیاست های معاونت امور تعاون را تجلیل از افراد اثرگذار در بخش تعاون دانست.

در بخش پایانی این نشست دکتر پاپلی یزدی ضمن قدردانی از گردانندگان این نشست با بیان تجربیات خود در ایران و سایر کشورها افزود: ایران مملکتی است پر از تجارب تعاونی که بخوبی دیده نمی شود و با انتقاد از تعاونی های دستوری و اینکه این دسته از تعاونی ها ره بجایی نمی برند ادامه داد که تعاونی باید خود انگیخته باشد نه برانگیخته و در برشی از تاریخ کشورمان آنجا که تعاونی های سنتی همجون اداره قنوات بدست مردم بوده همچنان پایدار و ماندگارند.

گفتنی است در این نشست علاوه بر تعاونگران با استقبال بالای دانشجویان و علاقه مندان همراه بود.

 

درج دیدگاه